Tips och råd om fälgar till 690 smc r

Vallelar

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2019
Ort
Diö
Hoj
Yamaha mt-07 2018
Tjena, har bucklat till mina smcr org fälgar, både fram och bak. Har letat runt lite men lyckas inte hitta något bra. Vad skulle ni rekommendera: köpa nya fälgbanor och nya ekrar och ekra om fälgarna? Isåfall vad skulle det kosta att ekra om fälgen? eller köpa beggade? Isåfall vart skulle man hitta det? Har kollat lite på Facebook och blocket men finns inte mycket.

Har någon att sälja så köper jag gärna! :)

Har också funderat på att köpa no name fälgar. Men då måste man hitta några som passar till smcr org hub. Jag vet inte hur svårt det är att hitta samt om man kan lösa det på något annat sett.


Tar emot alla idéer och tankar :)
 

Bifogat

  • thumbnail_IMG_1928.jpg
    thumbnail_IMG_1928.jpg
    292.8 KB · Visningar: 45

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Vill du ha original med den eloxeringen eller bara friska banor ? Ekra om går själv men tar tid och noggrannhet så jag hade letat begagnat själv .
Sådär illa har jag aldrig demolerat men ekrar brukar inte vara nån fara om inte nipplarna ärgat/rostat fast
Kolla med dom annars om du skickar in lösa hubbar för ekring och banor annars finns ju kompletta noname i varierande pris och kvalite
 

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
Jag köpte ny bana fram och lämnade in fälgen och ekrade om den på min 690 när jag crashade. Var nån gammal gubbe som grejade med veteranmotorcyklar som gjorde jobbet för en 100ing
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Ekra om , köp en fälgbana av god kvalitet.
Om du inte vill göra det själv.-lämna in .
?
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag tycker som andra.. Köp nya fälgbanor å ekra om... De är inte så svårt..
 

Vallelar

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2019
Ort
Diö
Hoj
Yamaha mt-07 2018
Vill du ha original med den eloxeringen eller bara friska banor ? Ekra om går själv men tar tid och noggrannhet så jag hade letat begagnat själv .
Sådär illa har jag aldrig demolerat men ekrar brukar inte vara nån fara om inte nipplarna ärgat/rostat fast
Kolla med dom annars om du skickar in lösa hubbar för ekring och banor annars finns ju kompletta noname i varierande pris och kvalite
Ja helst vill jag ha nya org banor. Men de är svindyra men tror de blir smidigast.
Men finns de olika storlekar och typer av ekrar och hur vet jag vilka som skulle passa min wheel hub? :)
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Ja helst vill jag ha nya org banor. Men de är svindyra men tror de blir smidigast.
Men finns de olika storlekar och typer av ekrar och hur vet jag vilka som skulle passa min wheel hub? :)
Kan du inte kika på ktmshop.se och hitta rätt där? Nu vet jag inte vilken årsmodell du har, men t.ex nr 9 här kanske kan vara rätt?
 

Vallelar

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2019
Ort
Diö
Hoj
Yamaha mt-07 2018
Kan du inte kika på ktmshop.se och hitta rätt där? Nu vet jag inte vilken årsmodell du har, men t.ex nr 9 här kanske kan vara rätt?
Jo det är den som är rätt, 2013 har jag. Har kollat där och kommer nog bli där ifrån jag köper. Ja där står ju måtten på ekrarna och allt också såg jag nu!
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Jo det är den som är rätt, 2013 har jag. Har kollat där och kommer nog bli där ifrån jag köper. Ja där står ju måtten på ekrarna och allt också såg jag nu!
En av de största fördelarna med KTM är just ktmshop och att det är så lätt att hitta delar.
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Tråkigt med fälgen.
Om du beställer ny hos ktm så kommer du få en Akront fälg istället för saxess, den oranga färgen skiljer sig rätt mycket mellan dessa.
Saxess är blank orange och akront är matt.

Avtalet med saxess finns inte längre och därför är Akront ersättare
 

Vallelar

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2019
Ort
Diö
Hoj
Yamaha mt-07 2018
Tråkigt med fälgen.
Om du beställer ny hos ktm så kommer du få en Akront fälg istället för saxess, den oranga färgen skiljer sig rätt mycket mellan dessa.
Saxess är blank orange och akront är matt.

Avtalet med saxess finns inte längre och därför är Akront ersättare
Oj! Tack för att du sa till!
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top