Ska ösa på ett tips.
Jag köpte en Garmin GPS av en användare från Israel. Han verkar ha nån sorts affär, då han har 3000 positiva omdömen, och hela tiden ett gäng sidor med auktioner.
Frågade han före jag bjöd vad frakten skulle kosta osv. Inga problem.
Bjöd på den och vann den. Betalade med paypal direkt, och fick den nån vecka senare.
Den funkade bra o fint, så jag gav positivt omdöme.
I cirka 2 timmar fungerade den, sen var den stendöd.
Läste runt på lite forum, och det var ganska många som Vista HCX dött för. Jaha, bara att skicka in den till Garmin.UK då tänkte jag.
Mailar Garmin som verkar vara bra o göra med, men dom ville ha ett kvitto från en "authorized garmin dealer".
Mailar den kära Israelen om mitt problem, och han mailar ett kvitto.
Dock kan jag inte tänka mig att Garmin skulle godta det, då det såg ut som ett vanligt kvitto mellan två privatpersoner.
Säger åt den måttligt kära Israelen att jag skickar den väl till dig då, enligt auktionsinfon ger han 1 års garanti.
Skickar iväg den, REKat med posten. 225:-, i slutet av Mars.
Trackar den, och sedan på israeliska posten.
Ser på Israelipost att den verkar ha kommit fram den 2 April.
Frågar om han skickat min nya, varpå han svarar att han inte fått något paket.

Detta var nu i söndags, 13e April.
Mkay säger jag. Vi väntar väl ett par dagar till. Mailade igår Israelposten och frågar när dom tror att dom kommer skicka ut en avi så att han kan hämta paketet, dom svarar att paketet redan är utlämnat.
Har inte frågat Israelen om paketet kommit idag, men i morron, Torsdag tänkte jag maila han och fråga varför Isr.Posten säger att det har lämnats ut, och om han inte vill skicka en ny.
Det är väl såna här saker som kan bli lite kniviga med Ebay kan jag tro.
Får väl se om man ska ansluta sig till Araberna och deras syn på Israeler.
PS, här är mitt klipp.
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=360026946663