Tips med köp av ny bil!

Jodå, de nya med GARANTI de första två åren/10 000mil :gnissla Om man bara lyckas snacka till sig en bra lånebil för den kommer stå mer på verkstaden än i ditt garage...

He is a she? Jag tror inte Peterlan blir så imponerad av att du kallar honom för transvestit...

asså det var han du menade:tungan blev lite konfunderad där:va

Måste alla såga den tidiga V40:in hela tiden? Är lite sugen på en sådan som brukis, men vågar snart inte kolla på en. Är det bara skit eller går det få tag på en vettig en? Finns ju betydligt mera s40/v40 på blocket (östergötland) än japanare till ett vettigt pris.

Last edited:
Köpte själv en -99 s40 för ett halvår sedan. Sämsta bilen jag någonsin provat, förstår inte vad som flög i mig:va

Haha, vad trodde du när han har den avataren :D Nej, franska bilar är inget vidare OM de mot förmodan inte är jävligt nya eller jävligt gamla. Mellantingen kostar dig bara pengar, så är det.

Jodå, Franska bilar är bäst, man måste bara ha skådat ljuset för att inse det.... :D

Egentligen skulle man sälja Kawan och köpa en BFG också.

Måste alla såga den tidiga V40:in hela tiden? Är lite sugen på en sådan som brukis, men vågar snart inte kolla på en. Är det bara skit eller går det få tag på en vettig en? Finns ju betydligt mera s40/v40 på blocket (östergötland) än japanare till ett vettigt pris.

Alla bilar är bra till rätt pris, men rätt pris på en fas 1 är lågt, förmodligen lägre än folk vill släppa dem för eftersom det alltid finns folk med mindre koll som betalar mer. Läs runt lite och du får se. x40nordic.com borde ha en del i ämnet.

Franska bilar är skitnajs sålänge man har råd med ett dedikerat mekanikerteam. Se bara på Loeb :)

Ähh. Citroens rallybilar är de mest driftsäkra som finns i WRC.
Kolla förresten på Petter Sohlberg, han tragglade ju länge i Subaru utan att det gick nåt vidare, ja efter 2003 då. Bara mekaniska problem i många år. Skitbil...

Nu har han en riktig bil, och kolla hur det går i år. :yoparty

Apropå mekanikerteam, så var det ett reportage från WRC för några år sen, på den tiden Loeb körde Xsara. Tv-teamet gick igenom serviceområdet på kvällen och spanade. Full verksamhet hos Ford och Subaru, mekanikerna svärmade som myror runt bilarna. Sen kom dom till Cirtoen, där satt alla mekaniker runt ett bord och fikade och pratade skit. Bilen stod övergiven i garaget, ingen jobbade på den. Varför, frågade tv-folket. Finns inget att göra utom ren service, inget går sönder, sa mekarna.

Ähh. Citroens rallybilar är de mest driftsäkra som finns i WRC.
Kolla förresten på Petter Sohlberg, han tragglade ju länge i Subaru utan att det gick nåt vidare, ja efter 2003 då. Bara mekaniska problem i många år. Skitbil...

Nu har han en riktig bil, och kolla hur det går i år. :yoparty

Apropå mekanikerteam, så var det ett reportage från WRC för några år sen, på den tiden Loeb körde Xsara. Tv-teamet gick igenom serviceområdet på kvällen och spanade. Full verksamhet hos Ford och Subaru, mekanikerna svärmade som myror runt bilarna. Sen kom dom till Cirtoen, där satt alla mekaniker runt ett bord och fikade och pratade skit. Bilen stod övergiven i garaget, ingen jobbade på den. Varför, frågade tv-folket. Finns inget att göra utom ren service, inget går sönder, sa mekarna.

synd då att dom inte lyckas bygga bra personbilar då, resurserna verkar gå till att bygga hållbara WRC-bilar å det e ju bra:tummenupp

Så länge du får en skitbilligt så är det ju lugnt. Det finns egentligen INGA problemfria bilar och har du tur så hittar du en V40 som bara går och går och går... Men det är inte så troligt, men som sagt så kanske du bara ger 15k för den också.

Jag sticker ut lite och väntar på massans jubel.
Jag föreslår en SAAB 9000 :skrämd. Hade inga problem med min mer en normala slitdelar som jag inte anser som problem!! skön komfort för priset och hyffsad bränsle förbrukning. Och alltid lätt att hitta delar på skroten.

Ps: Ingen snoris trimmad med stora fälgar och tonade rutor.

Last edited:
synd då att dom inte lyckas bygga bra personbilar då, resurserna verkar gå till att bygga hållbara WRC-bilar å det e ju bra:tummenupp

Nja, med tanke på att PSA säljer tio gånger mer bilar än Volvo så borde ju några bli bra i alla fall. Större chans att hitta en bra Cittra än en bra Volvo alltså.

Nja, med tanke på att PSA säljer tio gånger mer bilar än Volvo så borde ju några bli bra i alla fall. Större chans att hitta en bra Cittra än en bra Volvo alltså.

Nu reder vi ut det här.

En cittra pajar ibland, men man grinar när man ser hur genomtänkt det är byggt.
En volvo pajar hela tiden, men då blir man bara lite fuktig i ögat.
En merca pajar ibland, men då börjar man lipa när man får vända plånboken uppochner.
En renault... *brrr*

Och enligt tidigare trådar om bilar bygger BMW skitsnygga kanonbilar som går som raketer, aldrig går sönder, inte drar någon soppa och är billigare än en volvo att äga. Oavsett hur mycket man lägger på den.

tja, man kan ju chansa, har man tur kanske man får en problemfri fransk kärra men har man RÅD att ta den chansningen om man inte har det ok ställt, jag vill köra bilar som bara kräver service och byte av slitdelar ibland såsom bromsklotsar etc som man inte kommer ifrån, fransmännen KAN INTE bygga bilar så enkelt är det, kan rada upp exempel på exempel men då får jag nog sitta här hela eftermiddagen det hinner jag inte idag för nu ska vi starta upp grillen:D

Alla bilar är bra till rätt pris, men rätt pris på en fas 1 är lågt, förmodligen lägre än folk vill släppa dem för eftersom det alltid finns folk med mindre koll som betalar mer. Läs runt lite och du får se. x40nordic.com borde ha en del i ämnet.

Ska kika lite påx40nordic, tack.

Dåligt formulerat påstående, så med hennes krav är det bättre att köpa japanskt skit.

Alla bilar är i princip bättre än V40 Fas 1 så ja, dessutom är japanskt nödvändigtvis inte skit, tråkigt är det, plastigt är det men FUNKAR gör det.

Om man ska åka volvo och har 25k att röra sig med så skulle iaf jag köpa en 855:a och inte en jeffla V40.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT