Tips MC-kapell efterfrågas

Cozy P

Medlem
Gick med
21 Sep 2006
Hoj
Honda VTR SP-1 -00
Tänkte köpa nytt mc-kapell då hojen kommer stå ute enstaka helger under sommaren/hösten. UV-skydd samt vattentätt står på önskelistan. Så länge man lämnar en glipa mellan mark och kapellet/hojen så kommer det ju kunna ventileras hjälpligt.

Tips och råd mottages tacksamt!

Jag har kört med Biltema, det är ok vattentätt. Klarar ett normalregn. Biltemas kapell är fula, tråkiga och intetsägande, särskilt när de blivit lite solkiga. Alltså precis vad man vill ha ute (och inne). Billiga och hållbara är dom också.

Det finns bättre så klart, men jag tycker Biltemas är kanon just för att de ser så Biltema ut.

Jag har kört med Biltema, det är ok vattentätt. Klarar ett normalregn. Biltemas kapell är fula, tråkiga och intetsägande, särskilt när de blivit lite solkiga. Alltså precis vad man vill ha ute (och inne). Billiga och hållbara är dom också.

Det finns bättre så klart, men jag tycker Biltemas är kanon just för att de ser så Biltema ut.

Det är den stora fördelen med sådant kapell att det ser tråkigt och intetsägande ut. Då är det mycket större risk att folk inte lägger märke till den när går förbi och slipper något fyllo eller snorunge som pillar på den.
Jag har ett simpelt kapell med mig när åker på semester och parkerar utanför hotell

Har använt deras kapell sen 2007. Funkar för mina behov. Och mina hojar står ute året runt. Var precis på Biltema i Gustavsberg i kväll och köpte ett kapell till, innan dom försvinner för gott. Fanns nästan inga hojprylar kvar.

Biltema hade jag testat om jag vore dig. Själv täcker jag styret med kapellet till min weber grill…

Jag använder också Biltemas kapell. De har en tendens att spricka upp efter några år och de håller ju inte väta ute så bra, men skyddar mot solen iaf ( och insyn )

Har ett biltema nu, hade ett från xlmoto tidigare och det kanske var lite bättre men när det gick sönder i samband med att hojen blev påkörd när den var parkerad så fanns det inga på xlmoto så det blev ett från biltema. Funkar helt ok tycker jag

Skickat från min H8324 via Tapatalk

Jag tänker, föga förvånande, rekommendera Biltemas :D

Jag har testat Biltema och det jag hade var inte vattentätt utan var mer för att skydda från damm.
Köpte ett vadderat Oxford för tre säsonger sedan som håller än och är även vatentätt.

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan