Tips & Kommentarer om ZX12 R

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
Hej

Går i funderingar på att byta min RSV mot ett landsvägslok som även kan transportera tjejen bakom utan att behöva stanna var 10:e mil :(

Har väl titta lite på Honda Blackbird, Hayabusa och ZX12

Hondan är säkert ett skottsäkert val men den känns lite gammal, samma med Hayabusan och har inte riktigt accepterat designen :)

Så kvar blev ZX12...fast backspeglarna ser ut som de glömdes kvar till sista minuten när desigen skulle frysas.

Ni som kör eller har kört ZX12 ge mig er feedback vad är bra och vad är dåligt

/Peter

Jag är skitnöjd med min 12a.. har verkligen ingenting att klaga på.. inte nog med det, den går som ett skållat ollon he he he

Jag vet inte vad du kört för hojar förut, men du kommer nog att behöva byta kallingar ofta i början.
Jag har kört zx12 i ett par år nu, men blir fortfarande glatt överraskad över den sanslösa motorn.
Du kan ligga över tanken och njuta i 230-240km/h (på autobahn förstås), och vrider du på rullen ytterligare så sticker den som en raket. Bara att hålla i sig.
Motorn bara drar och drar, och hojen visar inga tecken på att bli nervös.

Passagerare har däremot inte lika kul på en zx12. Så det handlar om vad du vill prioritera. Och om du vill bli omkörd eller inte. (på autobahn alltså:rolleyes: )

Jag är grymt nöjd med min ZX12R. Den funkar kanon till det mesta och går som ett skott. Lättkörd och rolig trots sin storlek. Bättre hoj finns inte! Min förra Fireblade känns som en slö moped i jämförelse

Jag funderade i våras på att byta till en ny ZX10R, men efter att ha lånat en ZX10 över en helg så insåg jag att ZX12 var bättre på allt utom på banan. Det blev inget byte. Dessutom är det ruskigt bra försäkringspremie på ZX12R det är det INTE på ZX10R...

KÖP!!!:tummenupp

Last edited:
Nice bike :tummenupp

Tack för tipsen!
När du säger ruskigt bra premie vad snackar vi om för pengar?

Ålder och boende?

/Peter

Jag är grymt nöjd med min ZX12R. Den funkar kanon till det mesta och går som ett skott. Lättkörd och rolig trots sin storlek. Bättre hoj finns inte! Min förra Fireblade känns som en slö moped i jämförelse

Jag funderade i våras på att byta till en ny ZX10R, men efter att ha lånat en ZX10 över en helg så insåg jag att ZX12 var bättre på allt utom på banan. Det blev inget byte. Dessutom är det ruskigt bra försäkringspremie på ZX12R det är det INTE på ZX10R...

KÖP!!!:tummenupp

Du skrev att passagerare inet har det så kul, har du möjlighet att utveckla?

Är det sittställningen, hård dyna eller det faktum att de får hålla krampaktigt fast när det bär iväg :)

Jag vet inte vad du kört för hojar förut, men du kommer nog att behöva byta kallingar ofta i början.
Jag har kört zx12 i ett par år nu, men blir fortfarande glatt överraskad över den sanslösa motorn.
Du kan ligga över tanken och njuta i 230-240km/h (på autobahn förstås), och vrider du på rullen ytterligare så sticker den som en raket. Bara att hålla i sig.
Motorn bara drar och drar, och hojen visar inga tecken på att bli nervös.

Passagerare har däremot inte lika kul på en zx12. Så det handlar om vad du vill prioritera. Och om du vill bli omkörd eller inte. (på autobahn alltså:rolleyes: )

Last edited:
Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard