Tips inställningar Gopro?

aldrig sett det så det tvivlar jag på. Frågan är väl hur den funkar? Jag köpte en pirat-sony på ebay men har inte hunnit testa den så mycket. den kostade 80kr och ser likadan ut som den där nästan. har du testat den ännu?

Nej har inte möjligheter till det ännu, gips 2 veckor till :gnissla

Hej!
Tänkte sno den här tråden lite.
Jag har en Gopro Hero3 Silver Edition. Kommer nog mest använda den i en Chest mount-sele, när jag kör motorcykel. Vad ska man ha för inställningar då för bästa möjliga resultat?

Bifogat

• image.jpg
    image.jpg
    124.5 KB · Visningar: 210
  • image.jpg
    image.jpg
    107.4 KB · Visningar: 151
  • image.jpg
    image.jpg
    155.9 KB · Visningar: 134
Hej!
Tänkte sno den här tråden lite.
Jag har en Gopro Hero3 Silver Edition. Kommer nog mest använda den i en Chest mount-sele, när jag kör motorcykel. Vad ska man ha för inställningar då för bästa möjliga resultat?

Chest mount? Blir det inte bara en massa tank/styrkrona i bilden då, eller kommer kameran upp så högt som krävs för att man ska se nåt?

Bästa sättet att hitta inställningarna är att provfilma och kolla hur det blev.

Chest mount? Blir det inte bara en massa tank/styrkrona i bilden då, eller kommer kameran upp så högt som krävs för att man ska se nåt?

Bästa sättet att hitta inställningarna är att provfilma och kolla hur det blev.
Hojen är ombyggd till Streetfighter, så det borde funka med selen.

Ska jag prova mig fram så har jag ju att göra hela säsongen :näsblod, och det verkar ju onödigt. Särskilt när det finns hur många som helst här som säkert redan har provat, och vet vad som funkar bäst.

Bästa resultat beror ju på vad man ska göra med videon.

För fartkänsla är vidvinkel bäst men vill man filma polarna 20 meter längre fram kommer vidvinkel suga hårt.
Vill man kunna redigera smidigt men inte kommer köra slowmotion räcker lägsta frameraten och ska skiten bara upp på youtube behövs inte 1080p heller.

Ju högre kvalitet och framrate desto tyngre går det att redigera och ladda upp filmen men självklart blir videon bättre med högsta.
Finns för övrigt program som kan göra hyfsat bra slowmo trots låg fps i inspelningen. Programmet gissar vart pixlarna ska ta vägen och fyller så att säga i gapet själv.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8