Jag har nyligen monterat nya fotpinnar och vände på växlingen för att prova något nytt och bättre. Jag har bara kört 30 minuter i lugnt stadstempo hittills (liiite sent på säsongen nu) och det kändes väldigt bra vid axeleration, men blev fel ett par gånger vid inbromsning till rödljus och ibland när jag skulle ha friläge, men det kändes hyffsat.
Några tips? Bara att vänja sig eller finns det något jag kan göra för att snabbare/säkrare vänja mig vid den "nya" växellådan?
Om det ryggradsinövade mönstret slår till vid fel läge och jag petar ner i stället för upp i en kurva, blir det en given highsider då eller?! Inte för att jag brukar växla i kurvor, men om jag skulle få tuppjuck, vad har jag att vänta? Någon som gjort bort sig och vill dela med sig?
Jag räknar med att jag blir flera sekunder snabbare på Karlskoga i sommar tack vare denna ändring i alla fall
Några tips? Bara att vänja sig eller finns det något jag kan göra för att snabbare/säkrare vänja mig vid den "nya" växellådan?
Om det ryggradsinövade mönstret slår till vid fel läge och jag petar ner i stället för upp i en kurva, blir det en given highsider då eller?! Inte för att jag brukar växla i kurvor, men om jag skulle få tuppjuck, vad har jag att vänta? Någon som gjort bort sig och vill dela med sig?
Jag räknar med att jag blir flera sekunder snabbare på Karlskoga i sommar tack vare denna ändring i alla fall