Tips inför köp av beg. dator?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Det finns ganska nya datorer ute på annonser som säljs av olika anledningar. Jag funderar på att köpa en komplett dator för cirka 7000kr. + -

Vad ska man kolla och tänka på när man kollar på lätt beg. datorer? Alla tips önskas. Eller är det säkrast, om okunnig, att köpa ny på affär för bästa service o garantier m.m.?

Det är ganska lugnt att köpa begagnat. Men som med allt annat, provkör innan!

Köp ingen märkesdator utan köp ett ihopbyggt paket från t.ex. dustin, komplett eller datorbutiken. Dubbelt så mycket dator (och som kan klockas) till nästan halva priset.

Jag skulle inte köpa en dator av en finnig yngling i 18-årsåldern. Jag skulle ej heller köpa en dator med flejms/tribals eller sidor i transparent plexi. Inte heller en med extremt stora fläktar eller andra abnormaliteter.

Dessa burkar är hårt misshandlade efter att ha släpats fram och till baka till LAN-partyn :näsblod

Som sagts ovan i tråden får du en ny helt ok burk för 7000. En beggat 17" TFT kan du nog däremot köpa riktigt billigt beggad.

Jag skulle inte köpa en dator av en finnig yngling i 18-årsåldern. Jag skulle ej heller köpa en dator med flejms/tribals eller sidor i transparent plexi. Inte heller en med extremt stora fläktar eller andra abnormaliteter.

Plexiglaschassi - neonrör - tribals... Pimp my computer! :rofl

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...