Tips Husaberg, magnet skruv fäster inte.

zippa

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
Husaberg
Hej.

Vad ska jag göra när magnet skruven där man tömmer motor oljan verka har gått rund? Jag får loss den men det verks om gängerna i motorn är runda.

Tips på vad jag ska göra? Går det att gänga upp den, och vad händer med all flis som kommer pgn av gängningen?

Tack på förhand.

//Tobias

Har inte koll på godstjocklek men om de finns å gänga i så finns de ett enkelt sätt å slippa spån i motorn... Nämligen å blåsa me tryckluft i vevhusventen i toppen så spånet blåser ut ur motorn... Hände de mej skulle ja siktat på å få i en helicoil...

Är det Aluspån i små mängder kan dom vara kvar vill jag påstå. Dom skadar inte. Ta bort dom du kommer åt utan att anstränga dig för mycket.

Har inte koll på godstjocklek men om de finns å gänga i så finns de ett enkelt sätt å slippa spån i motorn... Nämligen å blåsa me tryckluft i vevhusventen i toppen så spånet blåser ut ur motorn... Hände de mej skulle ja siktat på å få i en helicoil...

Japp. Helicoil är enda rätta om det ska bli bra. Har mejlat bilder nu till dig på din motor.

Last edited:
Hälla i olja utan att skruva i skruven, borde ta med sig det mesta:)

Är det Aluspån i små mängder kan dom vara kvar vill jag påstå. Dom skadar inte. Ta bort dom du kommer åt utan att anstränga dig för mycket.

Japp. Helicoil är enda rätta om det ska bli bra. Har mejlat bilder nu till dig på din motor.

De va som fasen... Inte fått nåra dock, har spammat mailen hela dan :buhu

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...