Tips hur jag billigt och lätt trimmar min fiddy 110cc

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Jag har precis införskaffat en sådanhär:

Den har följande utrustning

3) Speed: 80km/h
4) Range: 45km
5) Load capacity: 120kg
6) Volume of tank: 3.2L
7) Engine: 110cc, 4-stroke
8) Cool mode: air -cooled
9) Start up: kick
10) Battery: 6Ah/12V
11) Brake: front and rear hydraulic brake disk
12) Front tire: 2.5 x 10
13) Rear tire: 2.75 x 10
14) Transmission: 4 speed with manual clutch
15) Protection: skid plate
16) Max power: 8HP
17) Dimensions: 130 x 38 x 75cm
18) Push button start and stop
19) Stop next to clutch
20) There is a key fitted to the bike
21) Exhaust: big bore exhaust
22) Handlebars: high handlebars
23) Frame: powder-coated black (other colors available)
24) Fork tubes: powder coated black
25) Forks: high performance with reduced weight

dscn0739_copy1.jpg

dscn0740.jpg

dscn0741.jpg

Nu vill jag få den att gå fortare/starkare. Ge mig tips

Motorn ser ut som ett rip-off av Hondas Monkey Bike. Motorn är inte designad för att kunna trimmas på ett enkelt sätt. Hela insuget lär göras om till nåt downdraft-liknande och det kommer förmodligen att kosta mer än av du gav för den där sprillans ny. Vill du bara leka skiten ur den rekommenderas en skvätt lustgas eller en liten turbo. Att enbart sugmotortrimma den kostar stora pengar om du t.ex. vill ha ut 15 hästar från den.

WestW skrev:
Det är en fiddy. Kör med den som den är. Trimmar du den där kommer den inte hålla ändå.

min motor ser exakt likadan ut

köpte ju en pocket bike med en 4 takts motor och en ktm motor som nu ska monteras men den tidigare motorn som även ska säljas var tydligen max portad och skulle väll göra 110 med den enligt honom, 26mm dellorto förgasare sitter i alla fall monterad:) det enda tråkiga nu är att ha nog spökat till elen så det ska jag ta mig en titt på men annars så ska motorn säljas om du är sugen :tummenupp

RS "Alex" skrev:
min motor ser exakt likadan ut

köpte ju en pocket bike med en 4 takts motor och en ktm motor som nu ska monteras men den tidigare motorn som även ska säljas var tydligen max portad och skulle väll göra 110 med den enligt honom, 26mm dellorto förgasare sitter i alla fall monterad:) det enda tråkiga nu är att ha nog spökat till elen så det ska jag ta mig en titt på men annars så ska motorn säljas om du är sugen :tummenupp
pris? passar den "rakt av"

Mr K skrev:

Kan nog ganska direkt säga att den inte alls passar rakt av och att det blir till att göra nya motorfästen m.m iallafall vad jag sett på bilderna han lagt upp.

Är hojen väldigt stark och "varvar ur" lätt? Isåfall går det fint att dreva upp den en kugg eller två, drevade upp min DB7'a från 14 till 16 kugg fram och den var lika stark fortfarande men med en mycket högre toppfart.

Annars så kan du alltid mäta förgasarstorlek, en mikuni 24mm skulle nog sitta fint på den, kombinerat med en fin drevning förstås.

Mr K skrev:

du har kick jag har elstart
jag har växlar som lägger i sig själv du ser ut att ha manuel

men det kanske går att bara lyfta över cylinder om man vill det med förgasare

priset det har jag ingen anning om vad man kan ta men jag fick lägga till 4-500 för att få med förgasaren dellorto PHBE 26mm , det är special byggt insug till portningen och förgasaren

pris förslag?

Dock tänker jag inte sälja den just nu då jag inte lykats få i ordning på den andra motorn än:( väntar på att få reda på vilken års model det är för att kunna beställa hem delar

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan