Tips Hayabusa och ZX12R

Göran skrev:
Näe, men jag kommer att göra det.
Jag får nog gå ut och titta att min hoj står kvar där jag ställde den.

Vore kul om du kom på hur det ligger till

Mystiken tätnar, med hur det står till med mitt minne... :rolleyes:

Har fått lite information, och killen heter Peter, och hans busa är röd och svart.

Dvs. hade jag inte en siffra rätt.

Han kanske inte ens bor i Nynäshamn :3freak

Köp en busa från 1999.. Du får inte bara en underbar hoj, du får en jäkligt bra försäkringskostnad oxå. Jag betalar 3400 kr per helår/halvförsäkring på Folksam. 99:an är reggad som 72 kw på Folksam.

Har du planer på att ha någon på bönpallen så är det busan du skall köpa.
Vi provade oss fram då valet stod mellan ZX12 och busan och då frugan redan efter 2mil tyckte att ZX12:an var sämre att sitta på så blev det valet ännu lättare :D
Har kört 400mil på busen nu och är helnöjd :tummenupp

Mvh Lasse

Last edited:
Deimos skrev:
Jag är i valet mellan att införskaffa mig en Hayabusa eller en ZX12R. Har provat och tyckte båda var trevliga. Har sökt och hittat massa intressanta och matnyttiga trådar här men har ändå några frågor.

Är det några speciella årsmodeller man bör undvika pga kvalitetsproblem på någon av hojjarna?

Vad jag har förstått är det lite kopplingproblem på zx12r på vissa årsmodeller. När blev det åtgärdat?

Jag hade en -00 :tummenupp Köp en tolva för he----e!

De saker som jag kommer ihåg som gjordes på garantiåtgärd var ett rör inne i tanken som lossnat och en kontakt som tätades mot oljespill på bakdäcket. Kolla att åtminstånde röret är åtgärdat, för kan tänka mig att det är dyrt att fixa. Täta en kontakt bör man kunna klara av att göra själv. Kände aldrig några kopplingsproblem med min iaf. Har fått för mig att tolvan är kvickare i styrningen än busan, om man nu kan prata snabb styrgeometri om dessa hojar :hihi Skall du köpa så köp en silverfärgad, den är snyggast! Speciellt om man drar på svarta/mörka glas framför strålkastarna.

Deimos skrev:
1595498 Jag är i valet mellan att införskaffa mig en Hayabusa eller en ZX12R. Har provat och tyckte båda var trevliga. Har sökt och hittat massa intressanta och matnyttiga trådar här men har ändå några frågor.

Är det några speciella årsmodeller man bör undvika pga kvalitetsproblem på någon av hojjarna?

Vad jag har förstått är det lite kopplingproblem på zx12r på vissa årsmodeller. När blev det åtgärdat?

Kopplingsproblemen du talar om, om jag minns rätt var att kopplingskorgen kunde börja spricka om man ofta misshandlade kopplingen genom dragracing osv osv.

Så antingen är den pajj eller inte, enkelt. Är den hel så är det ingen försämring, är den pajj är det total försämring. Hehe..

/a

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...