Tips (gbg): reg RTL557 försökte stjäla min hoj precis

desh

Apskaft
Gick med
10 May 2010
Hoj
Honda CBR 600F -99
Tja,

Tänkte bara varna folk för en mörkblå (förmodligen stulen) Volvo 850 reg RTL557 som precis försökte stjäla min hoj för någon timma sedan vid Olskroken.

Två killar, en vithy, en mörkhy, keps och skägg/mustasch "runt munnen".

Jag har tipsat polisen.

Låset blev lite fucked upp, får la försökte fixa det... Suck.

Last edited:
Va glad över att du fick behålla hojen, inte alla som har den turen :)

Namn: SKROTFRAG AKTIEBOLAG
Adress: STOKKEBYES KVARNVÄG 15

Fordonsstatus: Avställt inför skrotning

Den är inte anmäld stulen ännu iallafall. Kolla vem som äger den och ös på dit

Edit: Såg det om skrotningen nu

Namn: SKROTFRAG AKTIEBOLAG
Adress: STOKKEBYES KVARNVÄG 15
Fordonsstatus: Avställt inför skrotning

Fan också, nån som snott bilen från skroten alltså. Lär man ju aldrig få reda på vilka det är.

Jag hade hoppats på att kunna ringa dom jävla mupparnas föräldrar å typ "hej är bla123 er bil? bra, vet du var din son gör just nu? nehe, jo du förstår..."

Jävligt förslaget att använda sig av en stulen bil från en skrotfirma - om den nu var stulen. Annars jävligt korkat. Skulle ju bara kunna vara stulna skyltar från den skrotade bilen. Stämmer färg på bil med det som finns i registret?

Gott att dem bara hann tilltygla låset, får man lov o fråga hur förförandet gick till? Hur/vem märkte att dem skulle sno hojjen?

Min kompis kom in på jobbet och sa att någon cepade på hojen, han hade tagit reggnummer, jag gick ut, å ringde polisen.

Det lät som att någon "bankade" sa han, vilket är lätt att förstå när man tittar på tändsningslåset. Dom har nog bankat in något i låset, och försökte vrida om. Tydligen stod bilen parkerad mitt framför hojen, men så fort kompisen (och en annan person) närmade sig hoppade dom in i bilen och körde iväg.

Jag brukade ha skivbromslås också; det har nog räddat mig en gång förut (stöldförsök i somras, mitt ute i nowhere) men det har kostat mig ett par bromsskivor, så jag har slutat med det på ställen jag tycker känns "säkra". Jag får nog omvärdera vilka ställen som är säkra.

Men asså jag fattar inte. Både gångerna någon försökte sno min hoj ger dom sig på nyckeln. Inget släp. Ingenting. Gången innan klippte dom ju dessutom alla sladdar (tändning och HISS). Och jag typ VAD I HELVETTE DEN HAR JU KODAD NYCKEL, VAD HADE NI TÄNKT GÖRA? ÖVERTALA DEN ATT STARTA MED VILJESTYRKA?!

segt, men ändå, tur att dem inte får med den. :) ska kolla med araberna på gården om dem vet nåt om denna bil. Kan vara gott om man kan få tillbaka nåt, ett tändningslås är ju inte direkt gratis.

Min kompis kom in på jobbet och sa att någon cepade på hojen, han hade tagit reggnummer, jag gick ut, å ringde polisen.

Det lät som att någon "bankade" sa han, vilket är lätt att förstå när man tittar på tändsningslåset. Dom har nog bankat in något i låset, och försökte vrida om. Tydligen stod bilen parkerad mitt framför hojen, men så fort kompisen (och en annan person) närmade sig hoppade dom in i bilen och körde iväg.

Jag brukade ha skivbromslås också; det har nog räddat mig en gång förut (stöldförsök i somras, mitt ute i nowhere) men det har kostat mig ett par bromsskivor, så jag har slutat med det på ställen jag tycker känns "säkra". Jag får nog omvärdera vilka ställen som är säkra.

Men asså jag fattar inte. Både gångerna någon försökte sno min hoj ger dom sig på nyckeln. Inget släp. Ingenting. Gången innan klippte dom ju dessutom alla sladdar (tändning och HISS). Och jag typ VAD I HELVETTE DEN HAR JU KODAD NYCKEL, VAD HADE NI TÄNKT GÖRA? ÖVERTALA DEN ATT STARTA MED VILJESTYRKA?!

Vilka stolpskott :huvet Och trist final på säsongen...
Tyckte att jag kände igen ditt åk på bilden så jag fick pysa ner och kolla. Tja granne! :krama

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park