uzibabe
Ny medlem
Hej alla knutters!
Jag är en
som mot hösten är på jakt efter ett jobb. Jag har läst datavetenskapliga programmet på högskola men då IT-bubblan sprack våren innan min examen 2001 har jag inte lyckats jobba inom dataområdet. Jag har istället jobbar som chaufför, på 118 118, som texttelefonförmedlare samt som projektmedarbetare där jag bl.a ansvarat för en marknadsundersökning. Då mina IT-kunskaper nog ses som ganska föråldrade undrar jag ni som arbetar med data om ni kan spekulera i vilka kunskaper och datayrken som kan komma att bli aktuella i framtiden. Det vore ju bra om man ska forsätta satsa på IT-yrket att kunna plocka in några spetskunskaper som gör en attraktiv för arbetsgivaren.
Någon som vet vad som kan bli ett bristyrke i framtiden och värt att satsa på? Har läst på ams om vilka bristyrken de ser som aktuella i framtiden men någon kanske vill komplettera ytterligare.
Sedan undrar jag om någon har en skitbra jobbansökan de vill dela med sig av så man kan få lite tips på hur man ev kan skriva. Det är ju stenhård konkurrens om varje jobb man söker idag och jobbansökan är ju inträdesbiljetten till intervjun. Messa mig privat om ni inte vill lägga ut era hemligheter här
/Sussi
Jag är en
som mot hösten är på jakt efter ett jobb. Jag har läst datavetenskapliga programmet på högskola men då IT-bubblan sprack våren innan min examen 2001 har jag inte lyckats jobba inom dataområdet. Jag har istället jobbar som chaufför, på 118 118, som texttelefonförmedlare samt som projektmedarbetare där jag bl.a ansvarat för en marknadsundersökning. Då mina IT-kunskaper nog ses som ganska föråldrade undrar jag ni som arbetar med data om ni kan spekulera i vilka kunskaper och datayrken som kan komma att bli aktuella i framtiden. Det vore ju bra om man ska forsätta satsa på IT-yrket att kunna plocka in några spetskunskaper som gör en attraktiv för arbetsgivaren.Någon som vet vad som kan bli ett bristyrke i framtiden och värt att satsa på? Har läst på ams om vilka bristyrken de ser som aktuella i framtiden men någon kanske vill komplettera ytterligare.
Sedan undrar jag om någon har en skitbra jobbansökan de vill dela med sig av så man kan få lite tips på hur man ev kan skriva. Det är ju stenhård konkurrens om varje jobb man söker idag och jobbansökan är ju inträdesbiljetten till intervjun. Messa mig privat om ni inte vill lägga ut era hemligheter här
/Sussi