tips från min farsa om den svindyra bensinen

• Thread starter Thread starter Kneedrag
  • Start date Start date

Kneedrag

Guest
Nu när besinpriset är svindyrt fick jag ett tips av min farsa att tanka hälften etanol och hälften bensin. Farsan gör det i sin lilla gamla bil och den rullar.
Ska börja göra det också går ju att köra på vad som helst i gamla rostiga saabar.
etanol kostar runt 3kr/liter
moralgubbar gör sig icke besvär.
Bryter säkert mot en massa lagar men jag tankar vad FAAAAN jag vill i min bil. PUNKT

Obs funkar nog bara i gamla bilar utan en massa datakretsar .

ha det gött allesammans.
Blue Queen

Last edited:
Blue Queen skrev:
Nu när besinpriset är svindyrt fick jag ett tips av min farsa att tanka hälften etanol och hälften bensin. Farsan gör det i sin lilla gamla bil och den rullar.
Ska börja göra det också går ju att köra på vad som helst i gamla rostiga saabar.
etanol kostar runt 3kr/liter
moralgubbar gör sig icke besvär.
Bryter säkert mot en massa lagar men jag tankar vad FAAAAN jag vill i min bil. PUNKT

Obs funkar nog bara i gamla bilar utan en massa datakretsar .

ha det gött allesammans.
Blue Queen

Vart någonstans får ni tag i Etanol för 3 kr/l ? På en bensinstation kostar den iaf 7 kr/l.

7.83 för att vara exakt.

Last edited:
Låter jättesmart ;)

Men vart hittar man sprit för 3:- litern ? Vore perfekt att ha i barskåpet om inte annat ...

Ja, kalkylen bygger på att etanolen kostar 3:- per liter, så vad landets samlade etanolbilister frågar sig är: Var finns soppan?

SSB skrev:

Inte ens där tror jag man kan köpa sprit för 3:- litern men det vore ju kanon om så vore fallet. Billiaste jag hittat hittils är 6:- för 50cl risbrännvin som smakade fan.

Blue Queen: Är det inte så att du sparar 3:-/litern om du tankar etanol istället för vanlig bensin. I praktiken dock om du tankar 50/50 så sparar du då ändå bara 1,50:- per liter ..

Bluequeen, om du bemödar dig med att leta lite på forumet så finns det gott om trådar som tar upp etanoldrivning på både motorcyklar och bilar.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8