Tips för stadskörning önskas *sant*

håkanbråkan

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Hoj
2006, Suzuki GSR
Hej.

Någon gång då och då så måste jag köra inom tättbebyggt område, och kasar fran i lagliga 54 km/h (på min mätare), och vad händer då?......

Jo Sebbe, gurra (fingerade namn) och dom andra finniga fånarna ska börja köra jämsides på trimmade moppar, med mindre än en meter ifrån mitt ekipage. Givetvis så kollar dom på mig/hojen mer än vad dom har framför hjulen. :mad:

Jag tycker det är "rätt så" störande för att förr eller senare så blir det repor på mer än ett fordon.

Vad gör du i sådana här situationer? Gasar man ifrån så kan ju lappen ryka om man har osis.

Om de inte är tillräckligt närgångna för en fjäderbatong så tycker jag att du skall skaffa dig en soft airgun (eller vad det heter) eller en replika och ha i innerfickan. Bara att ta fram och vifta lite i farten när de blir för närgångna.

Ev. måste du även byta plats på gashandtag och kopplingshandtag så att du har pistolhanden fri.

Gå även med i skyltfonden och kör utan skylt så de får svårare att anmäla dig för olaga hot (finns det laga hot?).

Kanske är enklare att gasa ifrån dem? Eller köra saktare så att de kör ifrån dig istället, moppar går ju bara köra i fullgas eller inte alls.

Va, äh. Stanna till och släpp iväg dem om det besvärar. Eller kör lite saktare, så de tror att de DRAR dig! :rock

håkanbråkan skrev:
2625661 Hej.

Någon gång då och då så måste jag köra inom tättbebyggt område, och kasar fran i lagliga 54 km/h (på min mätare), och vad händer då?......

Jo Sebbe, gurra (fingerade namn) och dom andra finniga fånarna ska börja köra jämsides på trimmade moppar, med mindre än en meter ifrån mitt ekipage. Givetvis så kollar dom på mig/hojen mer än vad dom har framför hjulen. :mad:

Jag tycker det är "rätt så" störande för att förr eller senare så blir det repor på mer än ett fordon.

Vad gör du i sådana här situationer? Gasar man ifrån så kan ju lappen ryka om man har osis.

Stanna, parkera och ta av dig hjälmen. Stannar de så snacka lite om deras moppar. "Hur fort går de?" "80 miNsT!" :yoparty "Jaha, inte värre. Det gör min i ettan". Här brukar de säga nåt snyggt i stil med "Oj" "WOW" eller liknande och vill de rejsa så säg till dem att du bara gör jämna race. Sen sätter du på dig hjälmen, lyfter framhjulet lite snyggt när du drar iväg och harvar vidare i 54 km/h...

Nu är jag ingen Uiilikung snarare Uiililooser, men jag brukar försöka att dra ifrån dom på bakhjulet då brukar dom bromsa in och inte vilja racea´ mer:tummenupp

Brukar släppa av så dom hinner ifatt och i ögonblicket dom susar förbi så vrider man på fullt och glider förbi med framhjule´i vädret, fartresurerna är ju välldigt dåliga med min Knarr men med era sportknarrs så borde det ju inte vara några som helst problem....

(Brukar och brukar hänt mig 2gr fick ju inte mitt körkort förns i slutet på aug i år :rodnar) :huvet Att man skulle vänta så jävla länge.......

Montera pappkartong över lacken på din bil och preja domm asen!!11

Har du någonsin råkat ut för att få bilen repad? Har någon överhuvudtaget råkat ut för något sådant?

bekymra sig för repor? tänk mer på scooter föraren.när han kraschar i en parkerad bil. jag tyckte de va jobbit att köra i istanbul.min kompis som bor där sa att man ska tänka vad andra tänker så går det bättre.fungerar för mig.

sad glad sa det bäst... eller en välriktad spark mot deras styre, försiktigt så dom inte tar dig med i fallet, he he!

Sad Glad skrev:
2625749Kanske är enklare att gasa ifrån dem? Eller köra saktare så att de kör ifrån dig istället, moppar går ju bara köra i fullgas eller inte alls.
Så var det bara förr i tiden, nu verkar dom ha utvecklat nån slags pumpgas... av på av på av på... och på det viset lyckas variera farten. :gnissla

Ähh, jag brukar kortegeköra med mopeder om det händer, en gång hamnade jag mitt i ett gäng fjortisar (säkert tio moppar, många med skjuts) eftersom det var 50 så rullade jag med, en del tyckte nog det var lite cool med en MC mitt i gänget, andra såg närmast panikslagna ut, när vi sen kom till korsningen där jag svängde av så vinkade några tjejer glatt (dom trodde säkert att det var en 18 åring bakom visiret, föga anade dom att det var en gubbe i deras föräldrars ålder)

Lite senare hade jag parkerat och satt och inväntade mina kompisar, då kom delar av gänget förbi och frågade om man fick parkera mopeder där, det givna svaret var "det hoppas jag, jag har ju ställt min här"

Däremot mopedister som kör som idioter, dom antingen släpper jag eller kör förbi beroende på hastighet, vill dom tro att dom har kört ifrån en mc med sina reiu-drac så får dom väl tro det.

håkanbråkan skrev:
2625661 Hej.

Vilket problem du har:D

Back