Tips för att handla från USA

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Hoj
Trajja Scrambler
Är det någon som har bra tips angående att köpa sporthojsgrejer från USA. Gärna en bra webshop.
Till crossen beställde jag från BTO-sports. Svenskt pris 7000:- Från USA med frakt och tull 4500:- och bara 10 dagars leveranstid.
Skulle vara toppen med liknande deal för sporthoj.

Det finns pengar att tjäna i staterna men man måste se upp för alla tillägg som tillkommer. Du får titta på produktpriset + frakt + deras bank avgifter + din bank avgifter + moms/tull + exp avgifter.

Jag har både gjort kap och gått på minor. Min hjälm fick jag för 2700 inkl allt och den kosta 6000 i sverige.:tummenupp

Men när jag skulle köpa blås (akra) så blev priset med alla tillägg lika högt som i sverige, och här har du bättre garantier. :död

Men det är alltid värt att kolla upp. Vissa handlare är tydligen villiga att hjälpa en att komma undan momsen men långtifrån alla. :banana

brinckis skrev:
Det finns pengar att tjäna i staterna men man måste se upp för alla tillägg som tillkommer. Du får titta på produktpriset + frakt + deras bank avgifter + din bank avgifter + moms/tull + exp avgifter.

Jag har både gjort kap och gått på minor. Min hjälm fick jag för 2700 inkl allt och den kosta 6000 i sverige.:tummenupp

Men när jag skulle köpa blås (akra) så blev priset med alla tillägg lika högt som i sverige, och här har du bättre garantier. :död

Men det är alltid värt att kolla upp. Vissa handlare är tydligen villiga att hjälpa en att komma undan momsen men långtifrån alla. :banana

Har du tips om någon sida att beställa ifrån?
Betalningssätt?
Jag är ute efter att köpa en Shoei Z-one eller XR1000 och det verkar ju va lite skillnad i pris.

NO_FEAR skrev:
Har du tips om någon sida att beställa ifrån?
Betalningssätt?
Jag är ute efter att köpa en Shoei Z-one eller XR1000 och det verkar ju va lite skillnad i pris.
Nä tyvärr så har jag inga bra tips för Shoei hjälmar eller ang andra hjälmar för den delen. Jag köpte en OGK hjälm men han som jag köpte den av verkar ha gått under ... inte konstigt att de var så billiga.

Du bör också tänka på att en USA köpt Shoei hjälm inte är godkänd i Sverige. Vad jag har förstått så är det bara OGK som har ett internationell godkännande. Bör kollas upp!!!

Har du kollat med tyskland och england? De är ju billiga med annan utr.

mr_hman skrev:
Är det någon som har bra tips angående att köpa sporthojsgrejer från USA. Gärna en bra webshop.
Till crossen beställde jag från BTO-sports. Svenskt pris 7000:- Från USA med frakt och tull 4500:- och bara 10 dagars leveranstid.
Skulle vara toppen med liknande deal för sporthoj.

Original reservdelar till Suzuki med mycket bra priser och super service hittar du iaf hos Alpha-sports

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park