Tips extra HK KTM

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
Vill ha hjälp och tips med vad man kan göra för att få ut lite extra pulver från min 640, har inte råda att byta till någon värre maskin, någon som vet hur mycket det gör att byta t.ex förgasare eller räcker det att bestycka om orginal?

Aion skrev:
Vill ha hjälp och tips med vad man kan göra för att få ut lite extra pulver från min 640, har inte råda att byta till någon värre maskin, någon som vet hur mycket det gör att byta t.ex förgasare eller räcker det att bestycka om orginal?

Kolla på http://www.soe.se

Ta bort strypningen på förgasaren om du inte har gjort det. Byt ljuddämpare, öppna luftburken och bestycka om förgasaren. Alla tips finns på hemsidan!

Vill du ha ännu mera pulver så blir det kanske lika dyrt som att byta hoj?

Lurch skrev:
Kolla på http://www.soe.se

Ta bort strypningen på förgasaren om du inte har gjort det. Byt ljuddämpare, öppna luftburken och bestycka om förgasaren. Alla tips finns på hemsidan!

Vill du ha ännu mera pulver så blir det kanske lika dyrt som att byta hoj?

Jo jag har ju fixat ombestycknig, luftburk, och ljuddämpare. så mitt nästa steg var byte av förgasare(borde gå att hitta "billig"begagnad) kanske från någon sporthoj. byte av helsystem blir ju lika dyrt som att sälja och byta till 660.

Får kanske nöja mig med motoralternativet i 640 ett tag till.

Aion skrev:
Jo jag har ju fixat ombestycknig, luftburk, och ljuddämpare. så mitt nästa steg var byte av förgasare(borde gå att hitta "billig"begagnad) kanske från någon sporthoj. byte av helsystem blir ju lika dyrt som att sälja och byta till 660.

Får kanske nöja mig med motoralternativet i 640 ett tag till.

Förgasare och eventuellt portning är de självklara nästa stegen i din strävan efter mer kusar/vrid.. med annan förgasare och portning kan du nog lägga till mellan 4-6 kusar beroende på grejor/jobb...

/G

Göran_Gullbro skrev:
Förgasare och eventuellt portning är de självklara nästa stegen i din strävan efter mer kusar/vrid.. med annan förgasare och portning kan du nog lägga till mellan 4-6 kusar beroende på grejor/jobb...

/G

Till KTM finns det ju ett flertal olika kamaxlar att välja mellan. Har du redan ett helsystem på så kan du vinna mycket på att byta till en lite vassare kam.

/HW

Aion skrev:
Om du inte har helsystem på din 01'a så är det inte mycket idé att börja med att porta toppar och byta kammar o.s.v. Orginalröret på KTM före 03 är som ett sugrör i jämförelse. Visst, det kommer att göra skillnad men du får mer smäll-för-pengarna om du har helsystem.

Byte av förgasare till en flatslide gör inte så jättemycket för effekten utan mer på responsen, hojen blir rappare. Även här blir det större skillnad med helsystem.

.

Back