Tips eftersökes, (byta färgtema på windowsmenyer).

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
V-Rod
Tjena, jag vill byta färg på windowsmenyerna men det finns bara ett fåtal att välja på i menyn för ändring av dessa.

Finns det fler färger att ladda ner hoss microsoft ?

Måste jag ladda ner ett program för att ändra menyutseende ? (vill helst slippa detta)

Hur skall jag gå tillväga?

Jag vill ju ha svarttonade menyer...........

Hilfe tack.

sök efter replacer på google, tror det är första resultatet som du vill ha. sen söker du på uxtheme.dll (också på google). steg 2 är att starta replacer, leta upp orginal uxtheme.dll ( C:\windows\system32) och dra den in i replacer fönstert, klicka enter och dra in den patchade versionen som du har laddat ner, enter, Y enter. när det kommer upp en ruta som säger blablabla windows systemfil compomised blablabla tar du avbryt och behåll modifierad version. sen startar du om datorn. nu till den roliga biten, gå in på http://www.deviantart.com och ladda ner ett windows tema som du gillar, du bör få ner en tema fil som du bara ska dubbelklicka på så byts orginaltemat ut (du kan fortfarande använda det genom bildskärmsinställningar).

de flesta program som används för att byta tema använder sig av detta sätt bara det att då måste du ha deras program igång hela tiden vilket belastar cpun och ramet.

-Rosen- skrev:
2465712.....gå in på http://www.deviantart.com och ladda ner ett windows tema som du gillar, du bör få ner en tema fil som du bara ska dubbelklicka på så byts orginaltemat ut....
Nu blev jag nyfiken på att få lite "cusom" på min flapptop så jag tackar för tipset! :tummenupp

Men:
Vilken kategori på deviantart ska man nosa i för att hitta fungerande teman? :confused:
Jag hittade bara en del läckerheter till WindowBlinds, men det verkar ju inte fungera.

timm skrev:
2466322 Nu blev jag nyfiken på att få lite "cusom" på min flapptop så jag tackar för tipset! :tummenupp

Men:
Vilken kategori på deviantart ska man nosa i för att hitta fungerande teman? :confused:
Jag hittade bara en del läckerheter till WindowBlinds, men det verkar ju inte fungera.
jo deviantart har varit svårt att hitta i sen de designade om sidan. egantligen så ska man gå in i visualstyles i windows mappen men då hittar den inget så gå in i cusomization> skins and themes> all skins and themes. sen är det de som det står visual styles under som går att använda.

Man tackar och bockar, Rosen!:Bugar

Nu har jag fått något nytt kewlt att leka med. :tummenupp

Bifogat

• Namnlöst-1.jpg
    Namnlöst-1.jpg
    137.9 KB · Visningar: 57
timm skrev:
2467000 Man tackar och bockar, Rosen!:Bugar

Nu har jag fått något nytt kewlt att leka med. :tummenupp
hehe tackar, något ska man väl lära sig när man går IT :hihi

nästa steg blir väl att designa själv :tummenupp

WTF! Här har man stått ut med Windows-standard tjofräs hur länge som helst. Inte förrän nu har jag (med inspiration från Rosen) fått kläm på färg, form och eget komponerat utseende på däscktåppen!
Körde in UXTheme.dll-patchen, AveDesk samt SysStats och efter en hel dags klåpande (då jag egentligen borde göra helt andra saker:rolleyes:) blev det så här trevligt på flapptoppen! Hårdrock!!:yoparty

Bifogat

• Namnlöst-1.jpg
    Namnlöst-1.jpg
    132.4 KB · Visningar: 48
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu