Tips? att låsa fast MCn i garaget?

twinner666 skrev:
En kille i vårat garage har gjort denna :yoparty

En skiftnyckel alt. 15/16 lednyckel kostar några tior på Överskottsbolaget. :rolleyes:

4 bultar i golvet är inte mkt till skydd tyvärr om du inte kan dölja muttrarna.

Byt ut expandern mot någon annan typ av bult, vagnsbult i komb. med kemankare kanske..

edit: Felskrivning :rolleyes:

Last edited:
Annars gör man som jag...

Bygger ett eget MC-larm som tjuter högt o tydligt... billigt blir de o bygga säjlv...

Drar i princip ingen ström, under 1mA iaf!... räcker i typ 5 000 timmar, 200 dagar... men så mycket drar inte ens larmet! skulle räcka längre, har för mig att jag mätte upp 50uA när jag mätte, dvs, 0,05mA... hehe :)
Hursomhelst, man lär inte lida av att batteriet tar sut för att larmet är igång...

Fast sen är det ju bra o ha en blinkande lampa så folk ser att den är larmad, men då går det utför! då räcker inte battriet alls lika länge!

Knep finns..

MRX_Martin skrev:
Annars gör man som jag...

Bygger ett eget MC-larm som tjuter högt o tydligt... billigt blir de o bygga säjlv...

Drar i princip ingen ström, under 1mA iaf!... räcker i typ 5 000 timmar, 200 dagar... men så mycket drar inte ens larmet! skulle räcka längre, har för mig att jag mätte upp 50uA när jag mätte, dvs, 0,05mA... hehe :)
Hursomhelst, man lär inte lida av att batteriet tar sut för att larmet är igång...

Fast sen är det ju bra o ha en blinkande lampa så folk ser att den är larmad, men då går det utför! då räcker inte battriet alls lika länge!

Du kan få en diod att blinka i 3 månader på EN pen-cell (14x50mm, appr 0.8Ah) om man bara använder 2-3% duty cycle och pulsar hårdare.. Det lurar ögat att tro att den lyser längre. Sätt du dit en LED, avskräckningsfaktorn är hög!!

ngn som har tips på båttillbehörsbutik-er i N STHLMs området?

Hittade en bild på en kättingögla, om man kan hitta en med riktigt grov diam.

Bifogat

• kättingögla.jpg
    kättingögla.jpg
    2.1 KB · Visningar: 396
Kahobe skrev:
Du kan få en diod att blinka i 3 månader på EN pen-cell (14x50mm, appr 0.8Ah) om man bara använder 2-3% duty cycle och pulsar hårdare.. Det lurar ögat att tro att den lyser längre. Sätt du dit en LED, avskräckningsfaktorn är hög!!

Jo jag vet... Men Lysdioden kommer förmodligen dra mer ström än själva larmet, hehe...

Men det är det värt, hade jag tänkt o sno en hoj hade ju inte jag gett mig på en med en blinkande röd lysdiod...

Ska sätta på en sen... Måste bara beställa lite extra saker, tutan ger mkt störningar som larmet inte riktigt tål, måste modifera larmet för det... men det är hyffsat smidigt...

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna