Ja, jag har på en säsong lyckats med att minst sagt köra HELT slut på mina däck. Dom däcken jag har på nu är Pirelli MT 21. Direkt när jag köpte dom var jag supernöjd, tog bra som bare den i skogen. Men efter lite asfaltsåkning så var dom bra sletna. Så jag har funderat på om det finns några andra offroaddäck som håller bättre. Har kollat lite på Michelin T61, Dunlop D773, Metzeler MCE Karoo och då Pirelli MT 21.
Eller om man kanske ska gå ner sig o köpa grusdäck istället, typ Michelin Sirac, Metzeler Sahara m.m. Utseende mässigt skulle ju detta vara ett nerbyte, men det hade vart fint om däcken inte skulle se allt för sletna ut när jag säljer cykeln till hösten. Helst vill jag ju kunna köra med Offroad däck på. Ska också tillägga att jag inte gjorde slut på däcken på ett extremt sätt utan att det var vanligt asfaltskörning o ibland lite skog och grus. Hoppas att det ska finnas några offroad kunniga även här på sporthoj.com
Så gör mig visare, tack
Kommer ihåg att jag varit inne på en sida där dom testat massa olika däck, har dock inte kvar den adressen.
EDIT: Däck fram: 3.00-21, Däck bak: 4.60-18
EDIT2: Dom länkarna jag kollat lite på hittils är Vurpan Offroad och Grusbutiken.se. Men jag vet att det ska finnas minst en till.
Eller om man kanske ska gå ner sig o köpa grusdäck istället, typ Michelin Sirac, Metzeler Sahara m.m. Utseende mässigt skulle ju detta vara ett nerbyte, men det hade vart fint om däcken inte skulle se allt för sletna ut när jag säljer cykeln till hösten. Helst vill jag ju kunna köra med Offroad däck på. Ska också tillägga att jag inte gjorde slut på däcken på ett extremt sätt utan att det var vanligt asfaltskörning o ibland lite skog och grus. Hoppas att det ska finnas några offroad kunniga även här på sporthoj.com

EDIT: Däck fram: 3.00-21, Däck bak: 4.60-18
EDIT2: Dom länkarna jag kollat lite på hittils är Vurpan Offroad och Grusbutiken.se. Men jag vet att det ska finnas minst en till.
Last edited: