Tips önskas! Halv fågelfarm under huven på bilen...

Sienna

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
Trampcykel
Har dratt på mig ett litet problem..nämligen en Nissan :rolleyes:

För ett tag sen började den jäklas som bara sjutton med mig, startade klockrent på morgonen men dog vid första rödljuset och va jäkligt tjurig på att få igång igen...detta verkar på nåt mysko vis ha löst sig av sig självt. MEN...
Det låter som jag har en halv fiskmåsfarm under huven! Den gnisslar och låter...vid första hörandet så kan man lätt få för sig att det är någon rem som slirar, men icke! Oftast är det när jag ligger runt 2000 varv, men det kommer även när jag står på tomgång eller när jag gasar mera så kan liksom inte hitta nåt mönster i det hela.... Det verkar som att det låter någonstans i (eller vid) insprutningen... Är det någon som har nåt bra tips på vad det kan vara eller kanske till och med nån som är grym på bilar och kan tänka sig att ta sig en titt...(eller ett lyssnande) :):rolleyes:

Omöjligt att säga, men det låter inte helt otroligt att det är lagret i vattenpumpen som är på väg att gå. Det brukar bli ett gnisslande/gnällande ljud. Vad är det för bil och motor?

Har du vägarna förbi Stigs Center på dagtid så kan jag ta en snabbtitt på det om du vill.

Köp ett stetoskop för 79 kr på Jula. Med det kan man lätt lyssna sig till var ljudet kommer från.

Har hjälpt mig på ett mycket fördelaktigt sätt!

Omöjligt att säga, men det låter inte helt otroligt att det är lagret i vattenpumpen som är på väg att gå. Det brukar bli ett gnisslande/gnällande ljud. Vad är det för bil och motor?

Har du vägarna förbi Stigs Center på dagtid så kan jag ta en snabbtitt på det om du vill.

Nissan Primera 2,0 från -96

Hinner nog inte förbi den här veckan men kanske nästa :)

Jag bytte bil med min far idag som har en Nissan Almera av nyare årsmodell, typ -02 eller så och upplevde ett liknande problem faktiskt. Den började kvittra och tjuta som satan vid vissa varvtal bla. på tomgång. Det visade sig snabbt vara AC-kompressorn som gnisslade. Du kan ju alltid pröva att stänga av den och se om det gör nån skillnad, pröva att stänga av kupefläkten också förresten!

Jag bytte bil med min far idag som har en Nissan Almera av nyare årsmodell, typ -02 eller så och upplevde ett liknande problem faktiskt. Den började kvittra och tjuta som satan vid vissa varvtal bla. på tomgång. Det visade sig snabbt vara AC-kompressorn som gnisslade. Du kan ju alltid pröva att stänga av den och se om det gör nån skillnad, pröva att stänga av kupefläkten också förresten!

hmm ac'n har inte varit igång och har prövat att stänga av fläkten men de låter iaf.. :(

Vågar du inte ringa längre ;)

Jocke vet nog om du orkar åka å långt:)

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm