Tips å råd aprilia rsv mille factory

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
Är i köptagen på en aprilia rsv mille factory men behöver lite tips å råd.

jag gillar vtwin och har därför kollat främst på millen då den har förbannat bra grejer rätt över och verkar funka. hade tänkt å åka lite bana och samtidigt kunna använda till vardags och även med skjuts...

så nu frågorna från er som är insatta.

1: hur är de att få tag i reservdelar. jag har hört mycket dåligt om detta men är de nån som verkligen haft problem och behövt få tag på delar?

2. går de skjutsa på den?

3: läst att man bör lufta bakdämparn ibland. räcker detta att göra under avställningsperioden eller bör man göra lite då och då under sommarn me?

4: att kvaliten är hög å de sitter mycket märkesprylar på den de vet ajg men hur funkar de i praktiken. håller den å går eller krånglar de mö?

5: hur står den sig i andrahandsvärde etc? går de sälja

6: hur står den sig mot gsxr, r1, zx10 mm vad gäller kvalite etc.

skriv gärna lite almänt om den me ni som har den.

hojen i fråga är en 04:a

mvh

Last edited:
freestyle skrev:
2243798 Är i köptagen på en aprilia rsv mille factory men behöver lite tips å råd.

jag gillar vtwin och har därför kollat främst på millen då den har förbannat bra grejer rätt över och verkar funka. hade tänkt å åka lite bana och samtidigt kunna använda till vardags och även med skjuts...

så nu frågorna från er som är insatta.

1: hur är de att få tag i reservdelar. jag har hört mycket dåligt om detta men är de nån som verkligen haft problem och behövt få tag på delar?

2. går de skjutsa på den?

3: läst att man bör lufta bakdämparn ibland. räcker detta att göra under avställningsperioden eller bör man göra lite då och då under sommarn me?

4: att kvaliten är hög å de sitter mycket märkesprylar på den de vet ajg men hur funkar de i praktiken. håller den å går eller krånglar de mö?

5: hur står den sig i andrahandsvärde etc? går de sälja

6: hur står den sig mot gsxr, r1, zx10 mm vad gäller kvalite etc.

skriv gärna lite almänt om den me ni som har den.

hojen i fråga är en 04:a

mvh

1. Det kan ta tid men skall vara bättre nu efter att piaggo tagit över. Finns mycket delar att köpa från utlandet, usa,tyskland,england till bra priser.

2. Ja det går, man sitter nog samma som på andra sporthojar, dvs, ganska kass.

3.bakdämparen har jag inte hört nåt om, däremot bakbromsen som har en tendens att ta in luft. Detta är dock en garantiåtgärd där delar i bakbromsen bytts ut.

4.aprilia håller riktigt bra kvalitet. Det som "krånglat" vad jag vet är öhlinsgafflarna som lätt läcker olja, det finns dock lite tricks för att få det sluta läcka. Svingen har bytts på garanti.

5. Aprilia är ett litet märke i Sverige vilket nog gör det lite mer svårsålt än japanarna. Jag skulle inte köpa en ny Factory, en beggad kan man få för bra pris.

6. Körde honda firetsorm 02 tidigare, har kört millen två säsonger nu utan ett endaste problem (03, gamla modellen). Känns minst lika bra ihopskruvad.

Du kan säkert få mer hjälp i apriliatråden under mc-ralterat :tummenupp

Last edited:
Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer