Tippskydd,

Dr Dampe skrev:
jag ber om ursäkt om jag lät kinkig men orkar inte med alla allvetare som tror de kan och vet allt och försöker idiot förklara en när man vet mer än dem....


Visst blev du lite kinkig Dampeponken..
Men jag förstår dig. De flesta på detta forum är nördar som inte vet ett jäkla piss, de måste helt enkelt bara svara och tror att de är experter.
Blir så in i h-lvetes förbannad :mad:
 
HanneZ skrev:
Vem är det du kallar idiot? Det va ju så att du inte visste vad du snacka om, samtidigt som du klagar på andra.

DU ÄR EN ÄRKE IDIOT !! HÅLL KÄFTEN FAN VA ARG JAG BLIR PÅ DIG !!! inget stegrings skydd. Om du läser hela tråden så handlar det om när man kommer för högt upp !!!
 
enhjuling skrev:
Läs i servicemanualen så ser du hur den funkar och även att det inte bara är att koppla bort den.


Bara undrar?
Varför kan man inte koppla ur den? det är ju en väldigt enkel manick.
Själv vill jag däremot ha min kvar, tycker det känns bra att den stannar om man går om kull.
 
enhjuling skrev:
Läs i servicemanualen så ser du hur den funkar och även att det inte bara är att koppla bort den.

Nej det enklaste är att fylla lådan med silikon eller liknande så att kulan ringen inte kan röra sig...
 
norrlansguld skrev:
Bara undrar?
Varför kan man inte koppla ur den? det är ju en väldigt enkel manick.
Själv vill jag däremot ha min kvar, tycker det känns bra att den stannar om man går om kull.


Tror inte den startar utan den.. Iof borde man bara kunna koppla förbi den,...
 
norrlansguld skrev:
Bara undrar?
Varför kan man inte koppla ur den? det är ju en väldigt enkel manick.
Själv vill jag däremot ha min kvar, tycker det känns bra att den stannar om man går om kull.


Om ni inte kan läsa en manual så vet jag inte.... :huvet
hur som helst så lämnar den 1 volt till ECUn när cykeln inte lutar och 4 volt när den lutar.......
 
skitbra att det antagligen har löst sig, synd bara att 20 idioter la sig i ämnet utan anledning. Kul att det finns ett par vettiga på forumet iaf som vet hur en hoj funkar.

Ska också kolla upp sensorn på min hoj, hittar jag den så ska den väck eller modifieras.
 
Dr Dampe skrev:
DU ÄR EN ÄRKE IDIOT !! HÅLL KÄFTEN FAN VA ARG JAG BLIR PÅ DIG !!! inget stegrings skydd. Om du läser hela tråden så handlar det om när man kommer för högt upp !!!
" Alltså det skyddet som gör att om du går för högt med hojen på en wheelie går in och stänger av hojen..."

Det va just det du skrev! När kommer man annars för högt upp, i uppförsbackar?
 
HanneZ skrev:
" Alltså det skyddet som gör att om du går för högt med hojen på en wheelie går in och stänger av hojen..."

Det va just det du skrev! När kommer man annars för högt upp, i uppförsbackar?

12 or som det även står i tråden....

edit: om du syftar på att du tror att jag menar hela hojen och inte bara framhjulet, så visst märka ord är den enfaldiges sätt att göra sig hörd
 
Dr Dampe skrev:
Tror inte den startar utan den.. Iof borde man bara kunna koppla förbi den,...

Men GIXxXER centrerade väl brickan och fyllde sedan med silicon va?
Men det gäller ju bara att hitta var den där lilla dosan sitter?
 
Jag menade ju att det går att få hojen att stå rakt upp! Och då vet jag inget om R1:an, MEN jag vet att hade det varit ett vanligt problem så hade jag garanterat läst om det någonstans!
 
Dr Dampe skrev:
12 or som det även står i tråden....

edit: om du syftar på att du tror att jag menar hela hojen och inte bara framhjulet, så visst märka ord är den enfaldiges sätt att göra sig hörd
Jag har inte märkt ord, när man kör i uppförsbacke så är ju framhjulet högre än bakhjulet!
 
På Suzuki tror jag definitivt inte det är några problem att koppla ur den, visste inte att den var så avancerad på Yamaha, du har säkerligen rätt.

Tackar för det trevliga sättet att nämna det på :huvet

enhjuling skrev:
Om ni inte kan läsa en manual så vet jag inte.... :huvet
hur som helst så lämnar den 1 volt till ECUn när cykeln inte lutar och 4 volt när den lutar.......
 
HanneZ skrev:
Jag har inte märkt ord, när man kör i uppförsbacke så är ju framhjulet högre än bakhjulet!


Citera ej långa texter, korta ner dem!
Skriv ej meningslösa saker... som inte egentligen handlar om frågan
Svara INTE om du inte har svaret eller ställer ytterligare en fråga med ditt "svar"...
Bort med särskrivningar: Alla ord du säger som ett ord, skrivs ihop!
T.ex "konsumentombudsmannen", "verktygslådshandtag", "arbetsbänkspositionsjusterare".
Långa ord, men KORREKT skrivna.
 
Lika bra att alla taggar ner, tycker de flesta har gjort sig skyldiga till att hetsa upp!
 
Dr Dampe skrev:
Inskickat av Dr Dampe
DU ÄR EN ÄRKE IDIOT !! HÅLL KÄFTEN FAN VA ARG JAG BLIR PÅ DIG !!!QUOTE]

Du låter som min lille bror när han är så dääääran jäääte arg så tårarna sprutar... Plutten då ..kaske ska du försöka kliva av anabola ett tag...
 

Bifogat

  • 14687.jpg
    14687.jpg
    17.1 KB · Visningar: 113
Last edited:
Kain skrev:
Dr Dampe skrev:
Inskickat av Dr Dampe
DU ÄR EN ÄRKE IDIOT !! HÅLL KÄFTEN FAN VA ARG JAG BLIR PÅ DIG !!!QUOTE]

Du låter som min lille bror när han är så dääääran jäääte arg så tårarna sprutar... Plutten då ..kaske ska du försöka kliva av anabola ett tag...

Du verkar kunna läsa lika bra som din lillebror.....


Citera ej långa texter, korta ner dem!
Skriv ej meningslösa saker... som inte egentligen handlar om frågan
Svara INTE om du inte har svaret eller ställer ytterligare en fråga med ditt "svar"...
Bort med särskrivningar: Alla ord du säger som ett ord, skrivs ihop!
T.ex "konsumentombudsmannen", "verktygslådshandtag", "arbetsbänkspositionsjusterare".
Långa ord, men KORREKT skrivna.
 
Dr Dampe skrev:
jag ber om ursäkt om jag lät kinkig men orkar inte med alla allvetare som tror de kan och vet allt och försöker idiot förklara en när man vet mer än dem....

Jag tar åt mig av kritiken......obefogat av mig att bete mig som jag gjorde.
Trodde att det humoristiska inte skulle tas illa upp.
Frågan kvarstår dock...tippskydd.
Ditt tippskydd är endast till för eventuell omkullkörning, om du nu har en monterad så sitter den monterad bakom batteriet i en gummihållare.
Ser ut som ett av reläerna, du får lokalisera exakt vilken det är. prova koppla ur dom en och en med hojen igång och blinkers och sånt på.
Men som sagt var , den har endast funktion som sido tipp skydd.
Den kan ha kommit ur läge eller blivit felmonterad vid ett tidigare tillfälle.
Hoppas du blir nöjd över detta uttömmande svar.
PS. Man kan åka istort sätt hur länge som helst kl12 läge, så länge du har bränsletillförsel, smörjningen av motorn fungerar ok, pga konstruktionen av smörjsystemet. DS
 
Back
Top