Tipps på snabb strypning till 125:a

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Efter en incident då polisen skruvat lite på min hoj i höstas så vill jag ha tipps på smarta och snabba sätt att strypa effekten. Kom med alla sorters galna idier nu!

Har en varvtalsregulator/blackbox liggandes från moppeåldern som jag hört endast ska fungera ihop med ducatis tändsysten, men jag förstår inte varför den inte skulle fungera ihop med husqvarnans tändsystem:va

Last edited:
Att köra strypt är kanske inte aktuellt?
mm farbrorblå gillade inte min derbicross när jag var 15 å vart stoppad i 83km/h i uppförsbacke... det råkade va 70km/h där... Efter det konstruerades en plastlucka som veks för insuget på luftburken när man drog i en vajer som hängde ut lite under sadeln. Vajern var klädd med ett kabelhölje från en jordkabel å smälte in bra där. (Jag vart kungaförklarad med mitt ”legostryp”):tungan

Gör så att den inte går att starta bara, jorda skiten så det inte blir gnista :rolleyes:

Varför snabba? Varför galna?

För att kunna strypa den när farbror blå vinkar:hej

Att köra strypt är kanske inte aktuellt?
mm farbrorblå gillade inte min derbicross när jag var 15 å vart stoppad i 83km/h i uppförsbacke... det råkade va 70km/h där... Efter det konstruerades en plastlucka som veks för insuget på luftburken när man drog i en vajer som hängde ut lite under sadeln. Vajern var klädd med ett kabelhölje från en jordkabel å smälte in bra där. (Jag vart kungaförklarad med mitt ”legostryp”):tungan

Jo strypt är väll alternativet om jag inte kommer på någon annan bra lösning.

Gör så att den inte går att starta bara, jorda skiten så det inte blir gnista :rolleyes:

Har också tänkt den tanken men då kanske dem skruvar bort avgasröret eller tar in maskinen bara för att kolla ifall den är strypt eller icke:rolleyes:

Hade ett lite finurligt stryp på min mt5 med mtx80 motor på, inte för jag tror det skulle ha funkat då den lät en hel del:P

Ska se om jag kan förklara men:tungan

På undersidan gashandtaget fräste jag ur ett spår och på borrade ett hål parallelt mot det i omkopplaren.. så om snuten hade stannat mig va iden att jag stoppade in en liten sprint i det hålet och när det frästa hålet då slutade och tog emot handtaget så gick det inte gasa mer..

kan ju tillägga ett ddet va lite pill innan man hade fått till rätt hastighet:P

Hade ett lite finurligt stryp på min mt5 med mtx80 motor på, inte för jag tror det skulle ha funkat då den lät en hel del:P

Ska se om jag kan förklara men:tungan

På undersidan gashandtaget fräste jag ur ett spår och på borrade ett hål parallelt mot det i omkopplaren.. så om snuten hade stannat mig va iden att jag stoppade in en liten sprint i det hålet och när det frästa hålet då slutade och tog emot handtaget så gick det inte gasa mer..

kan ju tillägga ett ddet va lite pill innan man hade fått till rätt hastighet:P

Låter vettigt men det måste gå att ha en sprint som alltid sitter där som en sorts "knapp" så det bara är att trycka in den utan att se alltför misstänkt ut:tungan

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år