Tipps på Bra Ryggsäck

Jag va och kollade på en Haglöf Tight 25L i dag, verkade helt ok i prisklassen runt 500 kronor.. Sen så ar den å få i røtt och svart så den matchar hojen....

Bra tråd!!
Jag är själv på jakt efter en ryggsäck. Nån som vet vart man kan hitta kronans gröna ryggsäck/bag ?? gärna på nätet via postorder eftersom jag inte har nån bil och det kan bli lite vanskligt att ta hojen i det här jä :huvetla vädret!

Arctic#1 skrev:
Jag va och kollade på en Haglöf Tight 25L i dag, verkade helt ok i prisklassen runt 500 kronor.. Sen så ar den å få i røtt och svart så den matchar hojen....
Köp en Honda ryggsäck. Den är svart och röd... :D

Har va ju alla roliga.....NOT! he he joda detar val lite gay varning med fargmatchning, med jag kan forsakra at jag ar heterofil (gammal gubbe med fru och tre barn) men jag gillar at matcha så det så......

Edit: Men nar vi talar om fargmatchning så ar ju mc-jackan rød och svart, sen så ar ju hanskarna røda och svarta...och jag har bestallt en en rød-svart-hvit kawasaki fritids jacka...oj då ar jag gay?? he he NOT!.....

Last edited:
Chiefen skrev:
Bra tråd!!
Jag är själv på jakt efter en ryggsäck. Nån som vet vart man kan hitta kronans gröna ryggsäck/bag ?? gärna på nätet via postorder eftersom jag inte har nån bil och det kan bli lite vanskligt att ta hojen i det här jä :huvetla vädret!

Känner du ingen som är befäl/värnpliktigt... Be de ta en åt dej eller tappa bort sin egen, om dom får betala för den så lägger du ut nåra hundringar... :tungan

Maveriq skrev:
Letar efter en vättig ryggsäck att ha när jag åker hoj men vet inte riktigt vad jag ska välja för någon? Jag har tittat på Alpinestar Vector och Back pack eftersom min övriga utrustning består av Alpinestar prylar, men vet inte riktigt hur de är. Har någon nått bra tips ska helst vara svart eller svart/röd och inte jätte biffig utan lagom i storlek. :tummenupp

Jag hatar att köra med ryggsäck. Antingen åker den upp för högt så den skymmer dödavinkeln eller nåt. Annars sitter den för långt ner så man fastnar i bakcutsen. Irriterande är det iaf.

Jag brukar spänna fast en vanlig bag på bakcutsen istället. Sitter hur bra som helst o lätt att plocka fram grejer som kamera o liknande om man vet vart den ligger.

Såg en Dakine Mission på Stadium igår för 599 spänn. Sån får det bli.

Den var billigare i Sverige än om man skulle köpa i USA och beställa hem.

Chiefen skrev:
Bra tråd!!
Jag är själv på jakt efter en ryggsäck. Nån som vet vart man kan hitta kronans gröna ryggsäck/bag ??

Det finns klart bättre ryggsäckar än kronans, det är en ganska enkel konstruktion, och den jag hade en gång hade ingen direkt superkvalitet heller.

Maveriq skrev:
Letar efter en vättig ryggsäck att ha när jag åker hoj men vet inte riktigt vad jag ska välja för någon? Jag har tittat på Alpinestar Vector och Back pack eftersom min övriga utrustning består av Alpinestar prylar, men vet inte riktigt hur de är. Har någon nått bra tips ska helst vara svart eller svart/röd och inte jätte biffig utan lagom i storlek. :tummenupp
Köpte en rygga på military shop i gbg som jag är riktigt nöjd med!
dom har en hel del att välja på & dom finns på nätet!
Värt att kolla!!

Elgasen skrev:
Det finns klart bättre ryggsäckar än kronans, det är en ganska enkel konstruktion, och den jag hade en gång hade ingen direkt superkvalitet heller.

Mjo, jag vet inte om vi talar om samma säck här iofs. Menar du den med metallram så är det inte den jag menar. Det finns en bagliknande ryggsäck...typ

Känner du ingen som är befäl/värnpliktigt... Be de ta en åt dej eller tappa bort sin egen, om dom får betala för den så lägger du ut nåra hundringar...

Jao, det var ju iofs en bra tanke. Ska höra med en polare som är flöjtis.

Tack för tipsen!! :fyllisar :tummenupp

Chiefen skrev:
Jao, det var den översta jag syftade på...den är nog lite väl stor kanske!?
Tack för bilderna ialla fall! :tummenupp

Tycker inte det gör så mycket om dem är lite stora, för att ryggsäckar går ofta att krympa ihop om man inte har så mycket packning.

Dock tycker jag att min Fjällräven Campus Ace 40L är både skönare, lättare och fyller sin funktion bättre än kronans dito.

(skickar med en bild på mig med min fjällräven på ryggen, syns lite sådär kanske)

Bifogat

• ryggsack.jpg
    ryggsack.jpg
    48.9 KB · Visningar: 83
Jag köpte nyss en arcteryx. De är mycket bra på att hålla vatten utanför vilket är ett måste vid MC-åkning :fakta

Arcteryx eller klättermusen ska du ha. Skippa haglöfs.

henlin skrev:
Du ska självklart göra som jag och köpa en Deuter Trans Alpine, bästa ryggsäck jag provat. Sitter perfekt även fullpackad och i högre farter. Mycket flexibel inredning, många mindre fack, ett inbyggt regnskydd som man fäller ut och drar över ryggsäcken, och en teknik som Deuter kallar Airstripes, ett slags luftkanaler mellan rygg och ryggsäck. Inget man märker något av på mc:n förstås, men skönt om du har tänkt dig att använda den i andra sammanhang också. Dessutom är den riktigt snygg! Jag har inte sett den i butik i Sverige, köpte min på tyska eBay för runt 700:- inkl frakt. Rekommenderas! Deuter har många andra modeller också, hesidan är www.deuter.com

Transalpine30F342_norm.jpg

Tack för tipset! Köpte en idag i Göteborg och den verkar passa mycket bra.
Kanske lite stor när man har puckel men så köpte jag 30 litern också. Prövade att släppa lite på remmarna så den sjönk ner bättre på ryggen och den verkade sitta fint ändå. Nu ska den bara prövas under körning med men än så länge :tummenupp :tummenupp

Oakley surfpack vill jag ha..

Bifogat

• 423883db6aa96x.jpg
    423883db6aa96x.jpg
    48.8 KB · Visningar: 181
Maveriq skrev:

Jag köpte min på LIDL... 39 kr kostade den.. och där fanns 20 olika färger. :yoparty

Den håller i 2-3 veckor men du har ju råd med 20 st jämnfört med hagalöfs. :hihi

Tänk på att en typ "Oakley surfpack " är bättre om man inte vill hålla på mecka med typ karbinhake i dragkedjan. Då "heldragkedjor" sånna som går runt. brukar ha en liten tendens att blåsa upp av fartvinden.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!