tipps på 125-150cc fiddy.

Blomdahl94

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2009
Ort
övik
Hoj
Ingen..
Hej funderar på att köpa en fiddy att köra eftet väg med. ska köpa blinkers,tuta,backspegel,bromsljus och framlyckta. Och sen kör jag utan plåt! (ej lätt mc reggad) kan man inte göra/köpa någon strypning så den bara går 30 typ brytare och annars normalt?:va

Men vad ska jag köpa för fiddy? sugen på orion 29 el liknande.
Man måste motormässigt kunna lita på den för den kommer att gå en bit.(sommarjobb nästa sommar)
runt 4000-7000 begagnad.

Tacksam för snabba svar:)
 
Pendla på en Fiddy är en idiotiskt idé, fast jag antar att du inte vill höra det.

Efter någon mil känns det som att sitta på en frusen gädda.

Köp en gammal DT 125 istället.

Ska du ha Fiddy får du väl försöka hitta en som har belysningsspole till att börja med. Inte så vanligt och jag skulle inte lita på ett annat moppefucko på blocket som hävdar att just hans har det..
 
Pendla på en Fiddy är en idiotiskt idé, fast jag antar att du inte vill höra det.

Efter någon mil känns det som att sitta på en frusen gädda.

Köp en gammal DT 125 istället.

Ska du ha Fiddy får du väl försöka hitta en som har belysningsspole till att börja med. Inte så vanligt och jag skulle inte lita på ett annat moppefucko på blocket som hävdar att just hans har det..

Vad menar du me belysningsspole?
 
En spole innanför svänghjulet som alstrar ström för att driva lampor etc... Måste kompletteras med spänningsregulator för att inte bränna lampor... Håller även me ovanstående, fiddy e inte alls ett bra pendlarfordon...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top