Tipps om 250 2TAKT Cross/Motard?

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
Tänkte köpa en nyare 250 2-takts cross som även ska ha ett par schyssta mackor:yoparty
Märke, årsmodell och varför:)
Tipps?
O just ja, maxpris 45lax:rolleyes:

KTM har överlägset bästa servicen på reservdelar iallafall, så om du tänker köra sönder mycket är det ett bra val. :D

Har bra erfarenhet av KTM än så länge:)
Hade en 520sx under sommaren... men över lag ligger KTM X-antal lappar högre i pris än övriga...

Jag hävdar det motsatta angående reservdelar. De delar som handlaren inte har i lager tar lång tid att få hem. Jag fick vänta 3 veckor på mitt bakljus till min 625, och när min motor var på reparation i våras tog det närmare 2 månader innan sista delarna kommit.
Enligt rykten har KTM bytt nåt logistiksystem eller nåt och därför har det varit struligt, men jag vet inte...
Jag tycker dessutom att japanerna verkar ha bättre kvalitet än KTM.

/ Andreas

Okej... alla gånger jag behövt diverse delar har det funnits i lager på nått ställe:tungan
Men ingen som har någon erfarenhet av något nyare 250 2-takts cross?:confused:
KX 250, RM 250, CR 250, YZ 250 eller KTMs 250 SX 03-
Är dom som jag har tittat på... brukar finnas lite speciella problem med vissa modeller och årgångar:rolleyes:

Jag hävdar det motsatta angående reservdelar. De delar som handlaren inte har i lager tar lång tid att få hem. Jag fick vänta 3 veckor på mitt bakljus till min 625, och när min motor var på reparation i våras tog det närmare 2 månader innan sista delarna kommit.
Enligt rykten har KTM bytt nåt logistiksystem eller nåt och därför har det varit struligt, men jag vet inte...
Jag tycker dessutom att japanerna verkar ha bättre kvalitet än KTM.

/ Andreas

Ja KTM har lallat lite med reservdelslagrena och dem hade en tuff period för ett tag sen. Funkar bra nu
Fördelen med ktm är att karlström har nästan allt i lager (tom växellådsdrev) och att dom är mycket snabbare än ex honda på att skeppa delar. Yamaha är bra. Dom har dessutom MKT bättre priser på vissa delar. Ex lager

Till skillnad från många andra märken så satsar ktm på att trycka i samma delar i alla bågar - finns mkt i lager och priserna blir lägre

Yamaha är bra. Dom har dessutom MKT bättre priser på vissa delar. Ex lager
Vänta här... nu hänger jag inte riktigt med. Menar du att Yamaha har delar som är billigare än hos andra märken? :va Ang. leveransen är dom iaf grymma, det som inte finns hemma kommer antingen dagen efter eller efter två dagar. :yoparty

Till skillnad från många andra märken så satsar ktm på att trycka i samma delar i alla bågar - finns mkt i lager och priserna blir lägre
På den punken har KTM tänkt till. Man ser ju knappt skillnad på en 125 exc och en 525 exc. :) Förstår inte varför många andra märken krånglar till det i onödan.

Vänta här... nu hänger jag inte riktigt med. Menar du att Yamaha har delar som är billigare än hos andra märken? :va Ang. leveransen är dom iaf grymma, det som inte finns hemma kommer antingen dagen efter eller efter två dagar. :yoparty

På den punken har KTM tänkt till. Man ser ju knappt skillnad på en 125 exc och en 525 exc. :) Förstår inte varför många andra märken krånglar till det i onödan.

Jadu Mattias, håller med dig. Yamaha är mkt snabbare att fixa fram delar än KTM.

Men inget slår KTM:s utbud av delar. mkt vunnet pga deras stora marknadsföring antar jag...

Blev lite luddigt jag ändrade mitt svar några gånger. Jag menar att dom är snabba på att plocka hem delar :-)

Suzuki och honda är sämre

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...