tipps för bakljuls åkning med zx9r -97

tatt2d

tatt2d
Gick med
14 Jul 2004
Ort
eskilstuna
Hoj
zx9r NINJA
hej jag undrar om det är någon som har tips om hur jag ska göra för att lära mig lite bak slang åkning får inte upp den riktigt den är tung 240 kg står det i papprena får upp den lite åkte glidare innan så är inte riktigt haj på sånt här än någon som har några tipps kanske ??
 
Tyvärr får du slita på kopplingen för att få upp din hoj samtidigt som du rycker. Annars blir det bara fjuttwheelisar där du når varvspärren innan du fått höjd nog.

koppla upp hojen = dra in koppling, släpp ut och bibehåll full rulle (folk med kraftfullare hojar ska INTE göra detta)
 
Okej ska pröva det är det bara på att var med på bakbromsen om man kommer för högt lr ???

Swedie skrev:
Tyvärr får du slita på kopplingen för att få upp din hoj samtidigt som du rycker. Annars blir det bara fjuttwheelisar där du når varvspärren innan du fått höjd nog.

koppla upp hojen = dra in koppling, släpp ut och bibehåll full rulle (folk med kraftfullare hojar ska INTE göra detta)
 
har funderat lite på det är inte riktigt nöjd med det vill ha mer vad kan det kosta att göra det kollat lite finns inte mycket grejer vad jag har sett är det svårt att få ditt lr???


heliac skrev:
Eller trycksätt motorn :D
 
Swedie skrev:
Tyvärr får du slita på kopplingen för att få upp din hoj samtidigt som du rycker. Annars blir det bara fjuttwheelisar där du når varvspärren innan du fått höjd nog.

koppla upp hojen = dra in koppling, släpp ut och bibehåll full rulle (folk med kraftfullare hojar ska INTE göra detta)

Tror inte att det ska vara nödvändigt, jag kan ju "gunga" upp min flodhäst (kvartston/100 häst) med orginaldrevning på 1'an och 2'an sittande utan problem och på 3'an ståendes. Med en tagg ner i fram så kunde jag skicka upp den på 5'an över krön i ca. 140 blås.

Kör mer, lär dig hojen så kommer det automatiskt. Men lite hjälp på traven får du om du drevar den. 1 ner fram och två upp bak gör den nog lagom hysterisk.

Jag tror attt det börjar spruta bitar om du plockar på turbo utan att renovera hela motorn grundligt. Sen vet jag inte hur du har det med tillgång på verktygsmaskiner och kunskap men jag tror att innan man är i mål med en trycksättning så har du lagt ut pengar nog för en ZX12'a och ett par års försäkring.
 
Nu vet jag inte vilken växel du vill lära dej att wheela i, men i 1'an behöver du bara gå upp till ca. 5000rpm och sedan slå av och på med gasen snabbt samtidigt som du rycker lite i styret. Det funkade iaf på Ninjan jag fick testa av en polare :tummenupp

Ta det försiktigt bara och låt övandet ta sin tid, så sitter det till slut :tummenupp
 
tack det ska jag göra har prövat det men tycker inte jag kommer upp tillräckligt högt för att ligga kvar ett tag...

TheDude skrev:
Nu vet jag inte vilken växel du vill lära dej att wheela i, men i 1'an behöver du bara gå upp till ca. 5000rpm och sedan slå av och på med gasen snabbt samtidigt som du rycker lite i styret. Det funkade iaf på Ninjan jag fick testa av en polare :tummenupp

Ta det försiktigt bara och låt övandet ta sin tid, så sitter det till slut :tummenupp
 
har tillgång till mycket genom kompisar o sånt några jobbar med biilar o sånt men inte så mycket men mc... oki jag får ju upp hojen det är inga problem men inte tillräckligt för att ligga kvar en liten stund jag ska försöka lite mer.. tck för hjälpen mvh jonas

TLS skrev:
Tror inte att det ska vara nödvändigt, jag kan ju "gunga" upp min flodhäst (kvartston/100 häst) med orginaldrevning på 1'an och 2'an sittande utan problem och på 3'an ståendes. Med en tagg ner i fram så kunde jag skicka upp den på 5'an över krön i ca. 140 blås.

Kör mer, lär dig hojen så kommer det automatiskt. Men lite hjälp på traven får du om du drevar den. 1 ner fram och två upp bak gör den nog lagom hysterisk.

Jag tror attt det börjar spruta bitar om du plockar på turbo utan att renovera hela motorn grundligt. Sen vet jag inte hur du har det med tillgång på verktygsmaskiner och kunskap men jag tror att innan man är i mål med en trycksättning så har du lagt ut pengar nog för en ZX12'a och ett par års försäkring.
 
Alltså, jag är ingen örn på att köra, men skojar folk när dom undrar om deras sporthojar kan köras på bakslangen? Speciellt dom större maskinerna..
Va fan det är ju nästan bara att vrida på rullen, man behöver ju nästan inte ens på/av gas..
Detta disskuteras ju i va o varanna tråd?
Inget illa menat, Bara mina två cent....
 
HUr gungar man upp cykeln på 2:an??? har provat lite men det är fan svårt juh... 1:an är nemas problemas varvar ganska lätt ut den på bakhjulet på ettan.... få i 2:an snyggt är lite svårare dock.. fast det kommer väll...
 
det har inget med hojen att göra, dety sitter mentalt. Jag håller med DisqoBizkit litegrann. Jag fick utan några som helst bekymmer (och koppling) upp kompisens FZR1000 på tvåan. För övrigt en jäkla trevlig hoj, även att åka bakhjul på. den väger lika som gammninjan. 240kg är tjänstevikten...
Att du inte får upp den högre beror endast på att du slår av innan du fått upp den. Det är bara att öva.
 
tatt2d skrev:
har försökt komma högre går fan inte varvar till ca 5000-7000 på 1a sen släper av lite sen rycker o gasar men kommer fan inte upp mer än 20 cm blir sne som fan ju :gnissla

7000 är nog nästan för högt :) Jag körde som sagt på 5000 när jag testade ninjan och det var inga problem! Men det handlar väldigt mycket om teknik och att våga. Så fortsätt träna så kommer det att bli högre och högre till slut :)
 
tatt2d skrev:
har försökt komma högre går fan inte varvar till ca 5000-7000 på 1a sen släper av lite sen rycker o gasar men kommer fan inte upp mer än 20 cm blir sne som fan ju :gnissla

Är du säker på att den inte är strypt :confused:
 
om du säger så kan du ju försöka med min skit tung helt enkelt.... :kocko

DisqoBizkit skrev:
Alltså, jag är ingen örn på att köra, men skojar folk när dom undrar om deras sporthojar kan köras på bakslangen? Speciellt dom större maskinerna..
Va fan det är ju nästan bara att vrida på rullen, man behöver ju nästan inte ens på/av gas..
Detta disskuteras ju i va o varanna tråd?
Inget illa menat, Bara mina två cent....
 
inte vad jag vet ska inte vara det vet ej om den är om drevad det känns fan inte som att den är strypt skit bra drag i den men bara taskigt vrid att få upp den

cl skrev:
Är du säker på att den inte är strypt :confused:
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top