Tippa Veidec trophy Falkenberg!!!

valmers skrev:
2306334 Ja, han har studerat dig för många gånger.
*ler* jag märker att du inte sett mig i depån när jag hjälper folk. Men jag låter dig behålla din drömbild av mig ;-)

Gustav O skrev:
2306272 Du glömde bort det viktigaste - snackar precis hela tiden.
En mycket viktig egenskap, dessutom håller jag alla kvar i tälten in i sista sekund så att dom har varma däck när dom rullar ut på banan.

Jag tror Crazy o Paputten tar ut varandra och ger oss:

1 Backlund
2 Zuber
3 Stenberg
4 Jörgen Larsson

/A

Hitta inget på mylaps.com så var hittar jag kvaltider osv..

Bennybåge skrev:
2308361 Det finns på STCC.se

Tack! Verkar tajt där oxå de nio inom sekunden..

Måste ju tippa oxå ju :)

1. Freddy
2. Mikael. N
3. Victor i kamp med Filip... Men den brutalt hård körande Victor får ett perfekt spår i sista högern o gör en "Hayden" o tar Filip (som överaskas) på yttern i sista böjen inför målrakan..Japps så blir d.. :tummenupp

Last edited:
Resultatet då:

Nilsson, Backlund, Papunen

Go Backlund, Go Backlund, nästa race tar du det :tummenupp

Saxat från STCCs hemsida
Nilssons tredje i VEIDEC Trophy - Backlund och Papunen tar upp jakten

Mikael Nilsson fortsätter att leverera i MC-klassen VEIDEC Trophy.
I fjärde deltävlingen på Falkenberg tog han årets tredje seger.
Men nu får han börja se upp för utmanarna Filip Backlund och Freddy Papunen.
- Nu är det dags att ta upp kampen på allvar, säger helgens trea Freddy Papunen.
På förhand handlade det om de tre musketörerna i VEIDEC Trophy. Micke Nilsson, Filip Backlund och Freddy Papunen. Men hittills har det bara handlat om Nilsson som tagit tre segrar på fyra försök. För Backlund och Papunen var det bara en andraplats vardera inför helgens race på Falkenberg. Men nu är det tillbaka i toppen, Backlund tvåa och Papunen trea på Falkenberg.

Backlund avancerar från en tionde plats till en femte och Papunen från åtta till sexa. Micke Nilsson drygade ut sin mästerskapsledning från nio poäng till 33.
- Känns riktigt skönt att få ett försprång. Det var ett riktigt bra race, säger Nilsson.

Papunen stod i pole position, tappade grepp tidigt i racet och tvingades släppa förbi Backlund följt av Nilsson. Suzuki-duon tog sedan hand om topplaceringarna, även om Nilsson passerade Backlund med drygt tio varv kvar av racet. Backlund försökte ta tillbaka ledningen på sista varvet och var riktigt nära.
- Det är en bara en tidsfråga, han tar mig vilket race som helst nu, säger Nilsson.
- Det här är första racet som Backlund är före mig. Får väl hoppas att det är det sista, säger Papunen.

Resultat, VEIDEC Trophy:
1) Mikael Nilsson
2) Filip Backlund
3) Freddy Papunen
4) Andreas Nylund
5) Victor Zuber
6) Daniel Kubberöd
7) Jörgen Larsson
8) Marcus Eriksson
9) Jimmy Wyrén
10) Jimmi Lindén

Skribent: Mikael Sandberg

måste ha blivit nytt banrekord :3freak h-lvete va fort det gick man ska inte kunna köra så fort på den jävla banan

hade hoppas på freddy högst på pallen men måste ju säga att jag är impad av Micke och backlund

men att köra 46 or är tufft på falken:Bugar fattas bara 5 sekunder så är man där :3freak

han tog banrekord med 1/10-dels sekund. Inte pjåkigt. Hade varit kul o se rejset live.

Varför körde Jorpes warmup men inte race?

Swedie skrev:
2309466 han tog banrekord med 1/10-dels sekund. Inte pjåkigt. Hade varit kul o se rejset live.

Varför körde Jorpes warmup men inte race?

Filip Backlund 00:46.380
Cajback förra året, 46,357, inget varvrekord även om det var så nära man kan komma istort sett.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph