Tippa topp5 A-torp

Tror oxo på regn

1. Alex
2. Filip
3. Jimmy
4. Freddy
5. Per Björk

Jag tror inte att någon tar Jimmy L på hela säsongen tyvärr :rolleyes:
Låter inte roligt kanske, men är nog högst troligt! Han har tempo ikroppen som ingen är i närheten utav!!! Särskilt när det gäller hela racet! Däremot
är det inget jag hoppas på !!!

Tippet oavsett väder..
1. Lindström
2. Papunen
3. Stenberg
4. Hanson
5. Backlund

Last edited:
Jag tror inte att någon tar Jimmy L på hela säsongen tyvärr :rolleyes:
Låter inte roligt kanske, men är nog högst troligt! Han har tempo ikroppen som ingen är i närheten utav!!! Särskilt när det gäller hela racet! Däremot
är det inget jag hoppas på !!!
Vad är detta inga motargument :confused:
Tror alla som jag!

Vad är detta inga motargument :confused:
Tror alla som jag!

Han kommer inte vinna alla race, om det är det du menar? Det är för osannolikt, hur duktig han är finns det alltid faktorer som kan spela in. Ett enkelt misstag så han vurpar t.ex, han är ju bara människa trots allt :)
Sedan finns det en mängd faktorer som olja på banan, svårbedömda väderförhållanden som regn t.ex, problem med däck/motorcykel osv osv. Vad som helst faktiskt. Dessutom tvingar han sina konkurrenter att bli bättre genom att sätta ribban högt och allteftersom säsongen går kommer motståndet bli bättre och bättre, vilket kommer tvinga honom att köra ännu närmare gränsen för att kunna vinna.

1.33:920 gjorde Lindström nu. Hanson 2:a på 1.34:664. Papunen 3:a med 1.34:782. Backlund 4:a med 1.34:831.

Han kommer inte vinna alla race, om det är det du menar? Det är för osannolikt, hur duktig han är finns det alltid faktorer som kan spela in. Ett enkelt misstag så han vurpar t.ex, han är ju bara människa trots allt :)
Sedan finns det en mängd faktorer som olja på banan, svårbedömda väderförhållanden som regn t.ex, problem med däck/motorcykel osv osv. Vad som helst faktiskt. Dessutom tvingar han sina konkurrenter att bli bättre genom att sätta ribban högt och allteftersom säsongen går kommer motståndet bli bättre och bättre, vilket kommer tvinga honom att köra ännu närmare gränsen för att kunna vinna.

Hoppas du har rätt! Men vinner serien gör han nog lätt, om som sagt inget oväntat händer. Och du har nog rätt i att konkurenterna blir bättre och bättre, men han ligger allt steget före!!! Tyvärr får jag säga!

Jimmy Lindström låg 3-4:a det mesta av passet. Sen kapade han ca 1 sek med kvaldäcken. 1.33:931 och 1.33:920 körde han med dom däcken. Verkar bli regn till i eftermidda.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti