Tippa Sviestad 29/8

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Ny tävling på gång. Flera av toppnamnen är inte representerade, det har ryktats om giftiga varvtider från flera mindre namnkunniga, och det lär dölja sig en och annan nysnabb rackare i startlistorna. Låt höra, hur går det i helgen. Allt gäller vid torrföre - regn suger och är osportsligt...

Jag öppnar med min gissning (och förhoppning):

R600
1. Spyan (Tobias Larsson)
2. Jimmy Wyrén
3. DQ

Tobbe kommer att ta hem det med marginal om bara motivationen finns kvar och han inte har gett upp för året. Jimmy Kom från ingenstans och körde jävelfort på Åsen och lär ha tränat en del sen dess. Själv så är det banne mig dags för en pallplats nu, superduper-R6an trivs på långrakan och loppet är kort nog för att inte tröttheten ska ställa till det. Men kärft kommer det bli då jag ser flertalet ärkerivaler i listan.

R1000
1. Alma
2. Swedie
3. Rille

Mycket svårtippat och det beror helt på dagsformen. Drar till med en rövare...

De andra två klasserna lämnar jag till nån som har koll.

vem är Alma? vem är Swedie? :p Får se om jag ens kommer då jag har vissa problem just nu... men om jag kommer så blire iaf med rampuckar på hojen :D

Sen får du inte placera dig själv om det inte är i Webestråden :p he he

Last edited:
Ett helt säkert tips är att jag inte komer vara på pallen

/B

Tjockie-1000

1. Gixxer-Jonas (han är snabb som satan)
2. Alma (är nästan lika snabb)
3. Sweedie (kroknar efter 3 varv)

Hmm, tja i 125-400..

Jag gissar på att jag själv, Gustav Anveland, NyTeknik och outsidern r1000-hip-hop-oscar kommer göra upp om pallplatserna. MissUllis är ju inte heller helt långsam på 125'an.
Fast jag vet inte om jag kan åka förrän på onsdag när jag betalt räkningarna..

oFFkeFF skrev:
Hmm, tja i 125-400..

Jag gissar på att jag själv, Gustav Anveland, NyTeknik och outsidern r1000-hip-hop-oscar kommer göra upp om pallplatserna. MissUllis är ju inte heller helt långsam på 125'an.
Fast jag vet inte om jag kan åka förrän på onsdag när jag betalt räkningarna..
Nu ska du inte pressa Pjoskar, han ska bara prova på ju, men får han bara Oboy och bollibompa så kör han som en gud.

Jag vinner 125-400 på en standard 250 om min plan går i lås :yoparty : Jag tänkte ta Fredde Watz, förlänga honom ca en decimeter och färga kalufsen lite blond med lite (väldigt lite!) grått vid tinningarna och stoppa in honom i mitt skinnställ så han kan lotsa Britney till övertygande seger bland alla fulkittade räsrar! Men jag kanske ska fråga honom först... :tungan

GSXR1100R skrev:
Nu ska du inte pressa Pjoskar, han ska bara prova på ju, men får han bara Oboy och bollibompa så kör han som en gud.

Det är väl ingen press, han körde rätt bra på min moppe, lär han sig bara växla kommer det gå fort ;)

Jag kommer glida runt på nya Michelinslicks. Jag tänkte testa några såna. Kommer med 2 uppsättning o det är allt jag får. Nån här som vet hur bra Michelin's slicks är? Jag kommer göra min egna bedömning efter helgen är över.

Som vanligt så är jag stor i käften :D Men va fan vi höres så ser vi vad som händer :tummenupp

oFFkeFF skrev:
Kan ju höras senare under veckan, ska bara se om jag har nåt annat att köra på till dess.

Mrlind skrev:
Ja för faaan!!!! :yoparty
Hade varit kul att se dig och Oscar i 250R, ni kommer att äga :tummenupp Själv så myser jag runt på bankörningar och fokuserar på den sociala biten.

Don Quixote skrev:
Ny tävling på gång. Flera av toppnamnen är inte representerade, det har ryktats om giftiga varvtider från flera mindre namnkunniga, och det lär dölja sig en och annan nysnabb rackare i startlistorna. Låt höra, hur går det i helgen. Allt gäller vid torrföre - regn suger och är osportsligt...

Jag öppnar med min gissning (och förhoppning):

R600
1. Spyan (Tobias Larsson)
2. Jimmy Wyrén
3. DQ

Tobbe kommer att ta hem det med marginal om bara motivationen finns kvar och han inte har gett upp för året. Jimmy Kom från ingenstans och körde jävelfort på Åsen och lär ha tränat en del sen dess. Själv så är det banne mig dags för en pallplats nu, superduper-R6an trivs på långrakan och loppet är kort nog för att inte tröttheten ska ställa till det. Men kärft kommer det bli då jag ser flertalet ärkerivaler i listan.

R1000
1. Alma
2. Swedie
3. Rille

Mycket svårtippat och det beror helt på dagsformen. Drar till med en rövare...

De andra två klasserna lämnar jag till nån som har koll.

När vart jag snabb :va

Åh nä du...
Nu får du passa dig för jag har paxat första platsen o närmast mig ska Oscar sen stå,
Så du får nöja dig me en tredje placering :tungan

Torkel skrev:
Jag vinner 125-400 på en standard 250 om min plan går i lås :yoparty : Jag tänkte ta Fredde Watz, förlänga honom ca en decimeter och färga kalufsen lite blond med lite (väldigt lite!) grått vid tinningarna och stoppa in honom i mitt skinnställ så han kan lotsa Britney till övertygande seger bland alla fulkittade räsrar! Men jag kanske ska fråga honom först... :tungan

alma skrev:
När vart jag snabb :va

Det är väl dags nu om inte förr? ;)
Nehrå, jag tror du kommer vara där uppe i toppen och snoka. Får se om det räcker hela vägen... Sen kan man ju inte bara spela på favoriterna.

Miss Ullis skrev:
Åh nä du...
Nu får du passa dig för jag har paxat första platsen o närmast mig ska Oscar sen stå,
Så du får nöja dig me en tredje placering :tungan

Hehe, ska du också låna hoj av nordgren eller? ;) Annars får du det svårt :tungan

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back