Tippa STCC SS 600 Knudan 22 Maj

gson vinner i spöregnet pappynen, nilsson o haaland trycker av nästan alla i sin jakt på pallplats o skrotar när dom går ihop ut på rakan sista varvet. Jim funck kommer 2a o Alex lind 3a med sin redan regnvurpade kawa :tummenupp

saint skrev:
gson vinner i spöregnet pappynen, nilsson o haaland trycker av nästan alla i sin jakt på pallplats o skrotar när dom går ihop ut på rakan sista varvet. Jim funck kommer 2a o Alex lind 3a med sin redan regnvurpade kawa :tummenupp

Haha, det där kallas nog för en högoddsare.

saint skrev:
Gsson är giftig i regn, han kommer på pallen, Nilsson oxo samt Zuber, Augustini kommer 5:a och sen vet jag inte mer...

GSXR1100R skrev:
Gsson är giftig i regn, han kommer på pallen, Nilsson oxo samt Zuber, Augustini kommer 5:a och sen vet jag inte mer...

Det här var nog den bästa gissningen! Men du fuskade lite med att vara på plats och kolla in läget innan! :tungan

Hade inte G:son fått väja för en förare som skulle bli varvad när han highsidade framför honnom i hårnålen så hade han nog haft chans att kunna behålla sin tredje plats som han hade då. Han fick styra ut i gräset utanför banan och tappade 3 placeringar på det. Körde 1:09 det varvet.

1. Nilsson (1)
2. Haaland (8)
3. Quitte (14)
4. Zuber (2)
5. Alkahai (12)
6. Papunen (5)
7. Backlund (13)
8. Vesterberg (10)
9. Jorpes (17)
10. Packalen (15)

Benny (16)
Don Q (19)
Mr Blind (22)

1 rätt hade jag iaf :)

Bifogat

• DSCF0126.JPG
    DSCF0126.JPG
    69.6 KB · Visningar: 138
valmers skrev:
Frågan är väl om inte Herr Nilsson sopar hem detta i år.

Jag skulle mog vilja omformulera det till: Vem skulle kunna hota honom?
Jag tror mycket på Papunen om han blir konsekventare. I övrigt vet jag inte om det finns någon i samma liga.

Chrille skrev:
Jag skulle mog vilja omformulera det till: Vem skulle kunna hota honom?
Jag tror mycket på Papunen om han blir konsekventare. I övrigt vet jag inte om det finns någon i samma liga.
Det är nog sant. Fan, det hade varit kul om Fredde Jansson hade varit med och hetsat Micke!

valmers skrev:
Det är nog sant. Fan, det hade varit kul om Fredde Jansson hade varit med och hetsat Micke!
Gsson hade kunnat ge Nilsson bättre motstånd i regn, men nu va det torrt och då höll inte hans nyckelbensskada så bra vid hårda inbromsningar.

Bifogat

• DSCF0004.JPG
    DSCF0004.JPG
    73.2 KB · Visningar: 97
GSXR1100R skrev:
Gsson hade kunnat ge Nilsson bättre motstånd i regn, men nu va det torrt och då höll inte hans nyckelbensskada så bra vid hårda inbromsningar.

Det återstår ju att se. När man ser till meriter och faktiska prestationer så är Nilsson i en klass för sig själv och jag hoppas att ni sörlänningar har rätt om Gsson's potential och att Papunen hittar den höga nivå han faktiskt har undanstoppad där nånstans. Annars kan årets serie bli trist....

Westerlund var chockerande bra. Har han hittat rätt i år? Vore kul, det känns som att han förtjänat det med tanke på alla skador och jävelskap.

Chrille skrev:
Det återstår ju att se. När man ser till meriter och faktiska prestationer så är Nilsson i en klass för sig själv och jag hoppas att ni sörlänningar har rätt om Gsson's potential och att Papunen hittar den höga nivå han faktiskt har undanstoppad där nånstans. Annars kan årets serie bli trist....

Westerlund var chockerande bra. Har han hittat rätt i år? Vore kul, det känns som att han förtjänat det med tanke på alla skador och jävelskap.
Papunen gjorde en snygg uppkörning från 8.onde led till 5:e plats, mycket kul att se, Nilsson är lika dominant som Miinin :Bugar

Usch va vissa kör fort. Jag fick mig en smak av hur man gör för att köra låga 1.02 när jag på slutet av rakan gick i innerspår, bromsade toksent (och jag anser mig rätt duktig på att bromsa sent) tog mig om en kille och innan jag visste ordet av det kom Nilsson på den lilla snutt asfalt som fanns kvar på innern i, som det känndes, dubbelt så hög fart. Nånstans mitt i kurvan under nån halvsekund körde vi ungefär lika snabbt och sedan innan jag ens funderat på att gå på gas var han borta.

2-3 sekunder ser inte så mycket ut på varvtiderna men shit va man ska köra mycket hårdare för att kapa det där "sista" :(

Chrille skrev:

Jävelskapen forsätter. Johnny körde med hög feber efter en inflamation i knäet. Han trilla av Hojen efter målgång. Var precis att jag lyckades fånga den. 4 plattsen tog han på ren envishet. Kan bara gå bättre på Karlskoga. :)

Kimen skrev:
Jävelskapen forsätter. Johnny körde med hög feber efter en inflamation i knäet. Han trilla av Hojen efter målgång. Var precis att jag lyckades fånga den. 4 plattsen tog han på ren envishet. Kan bara gå bättre på Karlskoga. :)
Vilken viking :yoparty

Bifogat

• DSCF0080.JPG
    DSCF0080.JPG
    77.9 KB · Visningar: 238
GSXR1100R skrev:

attachment.php

Det är tur att någon tar fotton på mig ibland, så att jag ser att det är dax att klippa mig eller skaffa huvudbonad. Skadar nog inte om jag går ner lite i vickt desutom. :mad: Inga fler foton tack.

Nej allvarligt talat Micke du tog super fotton hela helgen. :tummenupp :Bugar

GSXR1100R skrev:
1. Nilsson (1)
2. Haaland (8)
3. Quitte (14)
4. Zuber (2)
5. Alkahai (12)
6. Papunen (5)
7. Backlund (13)
8. Vesterberg (10)
9. Jorpes (17)
10. Packalen (15)

Benny (16)
Don Q (19)
Mr Blind (22)

1 rätt hade jag iaf :)

Grattis till alla sporthojare: Alakhai, Bennybåge, Don Q, Jorpes, Mr Blind och Packalen!

Det känns ju riktikt kul att veta att man har tävlat mot er.... :hihi

Klar överraskning att Haaland höll sig på hjulen. Det blir nog en tuff fight om andra platser...

Last edited:
Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...