Tippa STCC - Åsen 4-6 Juni

crf 450 skrev:
Visst e det så, SVEMO har junte hållit nåt förr så varför skulle de göra det nu? Kanske om man kör så sakta att man blir svarflaggad för att man e en fara för den sakens skull

Hmm... Är du på grinigt humör idag eller vad är det frågan om? Vid torr banan tror jag inte någon kommer hamna utanför 107%-gränsen och det är ganska många färre än "måånga" som du anser skulle vara för långsamma.

Jag körde 1.10 på åsen förra året och var i botten och slogs på knudan så så kassa förare lär väl inte fältet bestå av eller?

Och varför skulle Micke Nilsson och Zuber vara helt överlägsna när det finns iaf 5-6 förare till som matchar deras tempo?

Don Quixote skrev:
Hmm... Är du på grinigt humör idag eller vad är det frågan om? Vid torr banan tror jag inte någon kommer hamna utanför 107%-gränsen och det är ganska många färre än "måånga" som du anser skulle vara för långsamma.

Jag körde 1.10 på åsen förra året och var i botten och slogs på knudan så så kassa förare lär väl inte fältet bestå av eller?

Och varför skulle Micke Nilsson och Zuber vara helt överlägsna när det finns iaf 5-6 förare till som matchar deras tempo?

Näe jag e på strålande humör, men varför storm i ett vattenglas? Det är bara MIN åsikt om kommande helgen som jag la fram.. Jag mena inte att reta upp folk. Men det kommer blir kul för jag e sveriges värsta staketkusk så jag kommer bli jobbig i Karlskoga i helgen :)

;) Verkar nästan som om det är jag som är grinig. Det lär ge sig i helgen hur det går. Vi ses på Åsen! :tummenupp

crf 450 skrev:
Näe jag e på strålande humör, men varför storm i ett vattenglas? Det är bara MIN åsikt om kommande helgen som jag la fram.. Jag mena inte att reta upp folk. Men det kommer blir kul för jag e sveriges värsta staketkusk så jag kommer bli jobbig i Karlskoga i helgen :)

1. Haaland
2. Nilsson
3. Westerlund
4. Zuber
5. Alkahai
6. Papunen
7. Gsson
8. Backlund
9. Jorpes
10. Packalen

Last edited:
Packalén skrev:
Där är vill jag hålla med dig. Ingen hög oddasare precis :D Men resten av platserna lär det bli fajt om

Att Micke är favorit-tippad är ingen högoddsare, men ni räknar ut konkurenterna för tidigt.
Haland körde Knudan med ena armen i Gips....
Westerlund körde med feber...
Papunen startade sist...
Spjeldnes startade inte...

Haland spöade Micke ganska enkelt på A-Torp..
Både Spjeldnes och Westerlund körde fortare än Micke på Falken

Och vi har en tävling som går på Våler i år, hur "lätt" tror ni det blir att slå våra kära Norrmän där? Så vitt jag vet så har inte Micke kört där sen -00
Norrmännen kör där minst 3 tävlingar varje år.

Sen så tror jag faktiskt att det finns fler personer ingen nämnd ingen glömd som faktiskt kan göra bättre ifrån sig än på knudan.

Så Ifall ni vill se lite intressant tät racing, masa era ....... till tävlingarna..

/ Big J

:( Från trea till... inte ens med på listan... :rolleyes: ;)
Kan man inte vara snabbast skall man vara snyggast, o jag har en nystripad cykel i bussen :D

Håller också med MrJim i allt förutom att Micke väl körde SS på Våler -03?

GSXR1100R skrev:
1. Haaland
2. Nilsson
3. Westerlund
4. Zuber
5. Alkahai
6. Papunen
7. Gsson
8. Backlund
9. Jorpes
10. Packalen

Quitte skrev:
:( Från trea till... inte ens med på listan... :rolleyes: ;)
Kan man inte vara snabbast skall man vara snyggast, o jag har en nystripad cykel i bussen :D

Håller också med MrJim i allt förutom att Micke väl körde SS på Våler -03?
Hoppas att jag har fel och att du klarar topp 10 :tummenupp

GSXR1100R skrev:
1. Haaland
2. Nilsson
3. Westerlund
4. Zuber
5. Alkahai
6. Papunen
7. Gsson
8. Backlund
9. Jorpes
10. Packalen

Ni har framför allt missat Lars Lönn.... han är ruggigt snabb på karlskoga.
Tror han har kört 1:07.7 eller nått... så han blir farlig...

Nylund kommer nog också att blixtra till på Karlskoga tror jag...

GSXR1100R skrev:
1. Haaland (3)
2. Nilsson (8)
3. Westerlund (7)
4. Zuber (DNF)
5. Alkahai (10)
6. Papunen (1)
7. Gsson (DNF)
8. Backlund (2)
9. Jorpes (21)
10. Packalen (14)
Inte många rätt i regnet, backlund fortsätter att imponera liksom Papunen, Jorpes & Lind krigar i bottenträsket när det är blött, dom måste skärpa sig nu.

Väldigt många avåkningar i blötan, men det verkar ha gått bra ändå.

Vi kommer upp och lökmeckar i Anderstorp om två veckor :fyllisar

Don Quixote skrev:
Jag öppnar med några självgoda gissningar.

Riddarn himself tar poäng och spöar Jorpes, Lind, Jim Fuck.. nk, samt har en ordentlig fight med Benny och Packalén där utgången ännu är oviss.

Hur bra får man lov att gissa? Helt klockrent. Haha! :)

Något nytt om funk ?

Lät som om det gått rätt illa för honom.... men ryktena i depån behöver inte alltid stämma.

Någon som vet?

Webspy skrev:
Något nytt om funk ?

Lät som om det gått rätt illa för honom.... men ryktena i depån behöver inte alltid stämma.

Någon som vet?
Också nyfiken. Läste här att han hade kraschat och sen försökt ringa utan att få svar. Vad hände?

Vurpa ut ur esset. Spricka i bäckenet. Inte roligt men inte så allvarligt. Han hoppas vara tillbaka till falkenberg.

Faan nu losa jag 1900:- på ett givet vad! jävla pissbana/väder o lite annat passande ljug!
men vafa lätt kommet lätt förgånget..

crf 450 skrev:
Faan nu losa jag 1900:- på ett givet vad! jävla pissbana/väder o lite annat passande ljug!
men vafa lätt kommet lätt förgånget..

Fantastiskt fel hade du iaf. ;) Beklagar sorgen och bättre lycka nästa gång. Vad tror du om Anderstorp?

Don Quixote skrev:
Fantastiskt fel hade du iaf. ;) Beklagar sorgen och bättre lycka nästa gång. Vad tror du om Anderstorp?

Ere torrt kommer det vara grönt i park fermé, ere blött kommer traktorerna få jobba utavhelvete i hansen! & får jág en styrning så kommer Hanssons rykte att framstå som en vaggvisa när jag e klar!
bra va? :)

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back