Tippa STCC - Åsen 4-6 Juni

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Jaha, premiären avklarad och det råder inte lika total osäkerhet om allting bland förare och inblandade som innan. Hur kommer det gå på Åsen?

Jag öppnar med några självgoda gissningar.

Riddarn himself tar poäng och spöar Jorpes, Lind, Jim Fuck.. nk, samt har en ordentlig fight med Benny och Packalén där utgången ännu är oviss.

Micke Nilsson får det inte lika lätt denna gången då en ihopläkt Gsson är hungrig och Westerlund tar pole!
Alkishajen kommer in på topp-10 och kör 1.09 blankt.
Stenberg missar precis pallen och tar hem 4e-platsen.

Regnar det gäller inte nått av vad som sagts...

Don Quixote skrev:
Jaha, premiären avklarad och det råder inte lika total osäkerhet om allting bland förare och inblandade som innan. Hur kommer det gå på Åsen?

Jag öppnar med några självgoda gissningar.

Riddarn himself tar poäng och spöar Jorpes, Lind, Jim Fuck.. nk, samt har en ordentlig fight med Benny och Packalén där utgången ännu är oviss.

Micke Nilsson får det inte lika lätt denna gången då en ihopläkt Gsson är hungrig och Westerlund tar pole!
Alkishajen kommer in på topp-10 och kör 1.09 blankt.
Stenberg missar precis pallen och tar hem 4e-platsen.

Regnar det gäller inte nått av vad som sagts...

Sluta :dricka :öl

Gsson är ännu ej ihopläkt. Jag snackade med honom häromdagen, han kommer definitivt fortfarande att ha ont i nyckelbenet.....

Don Quixote skrev:
...

Det kan du glömma lille man :mad:

Får jag stryk av dig skall jag sluta med rejsing (såvida jag inte kan finna någon skälig bortförklaring såklart)

Däremot tror ajg att jag slår alla tidigare nämnda!!!!!

:pannkyss

Rakhöger å en vänster krok, DonQ, Jorpes , Mr.Jim (glömde dig, hugha, yxspark på axeln) med flera :fatta! , Blind har skådat ljuset och kan nu mera se! Ni ska alla ligga behind me, understand, yes??!! :tungan

Sluta bråka pojkar. Kan ni inte köra över mållinjen tillsammans och kramas efteråt istället? Ta nu till er di Levas budskap: viiii har baaaara varaaaandra!

:3freak

Vicka smarta tips..
Mer riktigt vore..

1:A Nilsson (fd "den eviga 4:an)
2:A Zuber

sen långt senare när dessa gått i mål o plockat ner sina depåtält kommer resten........

Odds:1,12

crf 450 skrev:
:3freak

Vicka smarta tips..
Mer riktigt vore..

1:A Nilsson (fd "den eviga 4:an)
2:A Zuber

sen långt senare när dessa gått i mål o plockat ner sina depåtält kommer resten........

Odds:1,12

Med den inställningen kan ju Micke o Victor tävla själva mot varandra så slipper vi andra. O Sporten kommer bli jätte spännade, växa o dra hur mycket publik som helst :kocko

Nilsson matse väl gälla som favorit pa hemmabanan. Westerlund, Haaland och Zuber blir de farligaste utmanarna.

Micke vinner igen :)

BTW: Det var roligt att se det svart/gröna schakmönstret på en viss hoj i TV-sändningen :tummenupp
I övrigt är jag förvånad över hur uselt reklamen från sponsorerna syns på hojarna.
Såg en svart hoj med säkert 10 små texter som bara borde kunna synas i depån.
Varför inte ösa på med en rejält fet på sidan i stället?

Webspy skrev:
Ingen sponsor vill betala så bra......

Precis så, man får vad man betalar för :tungan Nej men allvarligt talat så är det inte lätt att hitta en huvudsponsor som kan synas rejält på hojen. Säljer man sig för billigt så har man ingen plats kvar till övriga sponsorer å då blir det inge åka.

Mrlind skrev:
Precis så, man får vad man betalar för :tungan Nej men allvarligt talat så är det inte lätt att hitta en huvudsponsor som kan synas rejält på hojen. Säljer man sig för billigt så har man ingen plats kvar till övriga sponsorer å då blir det inge åka.
Vadå, har ni inte färdiga paket med priser och placering på cykeln? :rolleyes: ;)
Jag förstår problemet men era sponsorer syns inte bättre för det.

Packalén skrev:
Med den inställningen kan ju Micke o Victor tävla själva mot varandra så slipper vi andra. O Sporten kommer bli jätte spännade, växa o dra hur mycket publik som helst :kocko

Jaa du ironiserar lite i din beskrivning och det var bra för med de stora skillnader som är i std 600 i år kommer måånga skickas hem innan racet pga 107% regeln.. o det kan junte va skoj? :confused:

crf 450 skrev:
Jaa du ironiserar lite i din beskrivning och det var bra för med de stora skillnader som är i std 600 i år kommer måånga skickas hem innan racet pga 107% regeln.. o det kan junte va skoj? :confused:

?? Vad snackar du om egentligen? Samtliga förare (möjligen med ett eller två undantag) körde mellan 1.02 och 1.05 på Knutstorp. förhållandevis tätt eller?

Don Quixote skrev:
?? Vad snackar du om egentligen? Samtliga förare (möjligen med ett eller två undantag) körde mellan 1.02 och 1.05 på Knutstorp. förhållandevis tätt eller?

Jag snackar om roadracing ochja det är tätt, men jag är beredd att säga att det kommer vara större spridning på gelleråsen.

crf 450 skrev:
Om snabbaste kille kor 1.0.8.0 pa Asen sa skulle man behova 1.12.7 for att klara 0ö7%, vilket val inte appliceras i SM, sa jag tror de flesta klarar sig bra pa Asen ocksa.

Goodstuff skrev:
Om snabbaste kille kor 1.0.8.0 pa Asen sa skulle man behova 1.12.7 for att klara 0ö7%, vilket val inte appliceras i SM, sa jag tror de flesta klarar sig bra pa Asen ocksa.

Visst e det så, SVEMO har junte hållit nåt förr så varför skulle de göra det nu? Kanske om man kör så sakta att man blir svarflaggad för att man e en fara för den sakens skull

crf 450 skrev:
Visst e det så, SVEMO har junte hållit nåt förr så varför skulle de göra det nu? Kanske om man kör så sakta att man blir svarflaggad för att man e en fara för den sakens skull

I stcc har man iaf hållt rätt hårt på 107%-regeln.

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back