Tippa Nm/sm Finalen På Falkenberg

Don Quixote skrev:
2471199 Cajback körde 1.08,0 och det gick 1.09,2 i R600.
Rejstider givetvis...

Finns en regel som säger att man behöver inte köra snabbare än vad som behövs för att vinna. :)

Cajbacks kvaltid visar det bl.a. Det enda som skiljer är att man kan kan köra med mindre mängd bränsle på ett kval. Annars kör man på vanliga däck i 250cc på kvalen osv.

Cajbacks racetid var 23s snabbare än i R600. Så i snitt ca 1s/v där med. Om någon vill utmana honnom så är det nog fritt fram att prova på nån gång! ;)

oscar skrev:
2471211 Cajback är nog lite mer rutinerad än en rookie och kör förmodligen inte fortare än han behöver! Vad satt rookien på för hoj (eftersom du nu själv påpekade priset:))?

CBR 600 RR 05 std

1.09.2 är dock klart imponerande för att vara rookie600 på karlskoga.
Vill man jämföra med VM-förare bör man kanske jämföra med Molina/Watz eller Jimmy som alla åkte 6'or på den korta banan. Lägg på 2km till på banan och Rookien är 5-6 sekunder efter per varv.

Don Quixote skrev:
2466449 En gång är ingen gång :arsele

Nuuu duuu. Nu har jag ställt in både skallen och hojen på suuuper duuuper fart, x-tra allt och lite till. Jag ska försöka köra ifrån dig så snällt som möjligt...
:hojraket

.

flykay76 skrev:
2471362 Nuuu duuu. Nu har jag ställt in både skallen och hojen på suuuper duuuper fart, x-tra allt och lite till. Jag ska försöka köra ifrån dig så snällt som möjligt...
:hojraket

.

Jag suger tjurpung på falken och har inte åkt där i år mer än några varv innan jag sprängde en R1 (Yamaha-mög...). Dessutom är jag sönderstressad av jobbet, skall till stockholm ikväll och Mora eller Falun eller nått i Dalarna i morgon. Lär komma hem natten till fredag, skall jobba hela fredagen och sen ta mig ner till falken... Hmmm... Kan jag komma på några fler hållbara bortförklaringar redan nu? :va

Don Quixote skrev:
2471751 Jag suger tjurpung på falken och har inte åkt där i år mer än några varv innan jag sprängde en R1 (Yamaha-mög...). Dessutom är jag sönderstressad av jobbet, skall till stockholm ikväll och Mora eller Falun eller nått i Dalarna i morgon. Lär komma hem natten till fredag, skall jobba hela fredagen och sen ta mig ner till falken... Hmmm... Kan jag komma på några fler hållbara bortförklaringar redan nu? :va

Det är lugnt. Jag skall ut till garaget och ge den lite mojo ikväll :D

Jag vet inte vilka som kommer att köra i 250.... men:

1. Cajback
2. Oscar
3. Dobrich

Måtensson skrotar ur....

Oscar vinner ännu ett SM utan att vinna en enda tävling.....:arsele

Fast han är min idol iaf

Ingen högoddsare att Jimmy vinner SBK

Last edited:
Jimmy Lindström sätter nog jag med högst upp på min lista. Han kör bra på Falkenberg. Gissar på att han kommer köra med rykande bakdäck ut på rakan där. Mycket värre än han gjorde i SS600. :)

1. Jimmy Lindström
2. Kim Jensen
3. Krille Andersson

I 250 kommer Mårtensson och Oscar köra så safe för att plocka säkra poäng för sina medaljer så t.o.m Hayden hade skäms. :tungan

1. Robert Dobrich
2. Sonni Harms
3. Anders Larsson

:rolleyes:

Axxexs skrev:
2473210
I 250 kommer Mårtensson och Oscar köra så safe för att plocka säkra poäng för sina medaljer så t.o.m Hayden hade skäms. :tungan

1. Robert Dobrich
2. Sonni Harms
3. Anders Larsson

:rolleyes:

Om Dobrich hade tänkt vinna så tänker jag iaf inte köra safe! :mad:

Axxexs skrev:
2473210 Jimmy Lindström sätter nog jag med högst upp på min lista. Han kör bra på Falkenberg. Gissar på att han kommer köra med rykande bakdäck ut på rakan där. Mycket värre än han gjorde i SS600. :)

1. Jimmy Lindström
2. Kim Jensen
3. Krille Andersson

Tror att Lorentzon kommer att ta en pallplats på Falken.

Så min lista:
1. Jimmy Lindström
2. Michael Lorentzon
3. Kim Jensen

Magnus skrev:
2473415 Tror att Lorentzon kommer att ta en pallplats på Falken.

Så min lista:
1. Jimmy Lindström
2. Michael Lorentzon
3. Kim Jensen

Glöm inte Lilja och Greven men Lorentzon kommer att bli giftig min gissning blir visseligen detsamma
1.Jimmy
2.Micke
3.kim

men glöm inte starten är viktig får hoppas det går bättre än förra året

Rookie 600 då???

1. Per B (tillbaka efter skadan och satans revanschsugen...
2. Tomas J
3 Jimmy B

Som det har varit typ hela året hahaha

sunkan skrev:
2474119 Rookie 600 då???

1. Per B (tillbaka efter skadan och satans revanschsugen...
2. Tomas J
3 Jimmy B

Som det har varit typ hela året hahaha

Vem ska bli fyra då? Per Nilsson eller Jonas Sundqvist?

:D

Inget ont om Per Björk men jag tror att en vinst blir för svårt för honom.
För att vinna måste han få fatt i ett gäng sprutor som lindrar smärtan...
Eller vad tror Oscar?

.
.

Last edited:
flykay76 skrev:
2474290 Vem ska bli fyra då? Per Nilsson eller Jonas Sundqvist?

.

Ja du.. det är den stora frågan...
Har inte kört falken sen SM föra året så det ska bli intresant och se hur det går.

Vad jag vet så svänger väl den banan bara höger haha

flykay76 skrev:
2474290 Vem ska bli fyra då? Per Nilsson eller Jonas Sundqvist?

Inget ont om Per Björk men jag tror att en vinst blir för svårt för honom.
För att vinna måste han få fatt i ett gäng sprutor som lindrar smärtan...
Eller vad tror Oscar?

.
.

Jo de e sant om han fortfarande har ont så blir det nog jobbigt...

Last edited:
*/ ?>
Back