Tipe bra sköna vägar på Gotland?

HönaPower skrev:
Mors

Åker till Gotland i morgon, känner någon till några sköna vägar, förutom kustvägarna?

Tacksam för bra tips! :tummenupp

Ak upp till Faro och hall ostkusten! Underbara oppna landskap och helt ok vagar!
Hoppas du far det trevligt! Gotland ar ju verkligen paradiset!!! Stanna till vid Rute kyrka o kolla pa korset som star i korsningen! Dar i krokarna var jag sommarbarn! Valleviken ar en bra liten mysig badplats som de gar att kora hela vagen ner till stranden.
:tummenupp
/Pippi

Pippi skrev:
Ak upp till Faro och hall ostkusten! Underbara oppna landskap och helt ok vagar!
Hoppas du far det trevligt! Gotland ar ju verkligen paradiset!!! Stanna till vid Rute kyrka o kolla pa korset som star i korsningen! Dar i krokarna var jag sommarbarn! Valleviken ar en bra liten mysig badplats som de gar att kora hela vagen ner till stranden.
:tummenupp
/Pippi

Tack! :)

Som 50% gotlänning känner jag till ön bra, men det finns säkert vägavsnitt jag missat, Fårö är givet, liksom Ljugarn.

Om du kör in på någon småväg runt tofta så kommer du till ett nät av sköna kurviga småvägar. Sen är det ju bike trackday på ringen på lördag.

Mellan Träkumla o Stenkumla finns en skön väg. åk sydost från visby and you will find it.

"Den är inte lång, men den är jäkligt smal" :rolleyes:

....... vägen alltså.
/z

från stenkumla/träkumla vägen kan du senare styra söderut till det sköna vägnätet. Jag har en tur på ca 15 mil på bara kurvigavägar som jag brukar köra någongång i veckan.

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär