Tip sensor zx6-r

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jag skulle behöva hjälp med att hitta var Tip sensorn sitter på min hoj. Jag har ingen tillgång till någon handbok, men jag tänkte att någon här kunde hjälpa mig. SH brukar ha svar på allt

Tack på förhand :Bugar

Vanish skrev:
Jag skulle behöva hjälp med att hitta var Tip sensorn sitter på min hoj. Jag har ingen tillgång till någon handbok, men jag tänkte att någon här kunde hjälpa mig. SH brukar ha svar på allt

Tack på förhand :Bugar

På min kawa 04a sitter man över den. Om du går ner på huk och tittar under batterihållaren. Där sitter det en liten dosa som är lite större än en tändsticks ask. Kanske sitter där på din 99a också? På vissa märken sitter den mellan instrumenteringen och framlysen.

Matti skrev:
På min kawa 04a sitter man över den. Om du går ner på huk och tittar under batterihållaren. Där sitter det en liten dosa som är lite större än en tändsticks ask. Kanske sitter där på din 99a också? På vissa märken sitter den mellan instrumenteringen och framlysen.

Tack för svaret har letat som en tok efter rätta kablar hit och dit, ska kolla efter helgen när jag kommer hem och ser om jag hittar :tummenupp

Har inte funnit någon Tip sensor över huvudtaget, har letat som en tok. Är det möjligt att koppla ur och ta bort den helt? Ifall tidigare ägaren gjort så.

Sen en annan fråga, startar soppapumpen iom att motorn startas eller om man vrider på tändningen?

Tror du att din är borta eller vill du ta bort den? Det är bara en brytare så det är naturligtvis enkelt att ta bort den.

Pumpen startar med tändningen, brukar höras.

Neutral skrev:
Tror du att din är borta eller vill du ta bort den? Det är bara en brytare så det är naturligtvis enkelt att ta bort den.

Pumpen startar med tändningen, brukar höras.

Jag och den jag mekar med har letat igenom alla kablar och och relän som finns men vi hittar verkligen inget som ens kunde tänka sig att vara en tip sensor att återställa den igen, då den varit omkull och inte startar. Den verkar vara borta, men jag hoppas den är kvar.

Soppa pumpen funkar med direkt ström från batteriet, men är helt död annars och jag misstänker tip sensorn. Kan även vara ett relä som pajjat. På avamc sa dom att dom fått en del beställningar genom åren av bensinpumpsrelät...fast jag vet inte, håller alla vägarna öppna...

Tippsensorn har inget "minne" utan reser du hojen är allt som vanligt igen. Jag tror inte du har någon tippsensor då det är vanligast på insprutningshojar.

Neutral skrev:
Tippsensorn har inget "minne" utan reser du hojen är allt som vanligt igen. Jag tror inte du har någon tippsensor då det är vanligast på insprutningshojar.

Okej men han jag mekar med sa att det ska bara vara en liten knapp som man trycker in för att återställa igen. Dom på ava bubblade även om något att hojen skulle kunna ha en tip sensor. Får söka vidare iaf, tack!

Bifogat

• fuel cut valve.JPG
    fuel cut valve.JPG
    70.2 KB · Visningar: 62
Last edited:
Vanish skrev:
Okej men han jag mekar med sa att det ska bara vara en liten knapp som man trycker in för att återställa igen. Dom på ava bubblade även om något att hojen skulle kunna ha en tip sensor. Får söka vidare iaf, tack!

Har en manual till zx6-r 00-02 bifogar en bild på det jag menar, det är [D] som jag letar efter.
He he, D är dödaren på styret. :D

Oops :rodnar

Troligtvis bensinpumpsrelät som behövs bytas ut. Tack för du tog dig tiden att besvara mina dumma frågor Neutral :D

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda