timräknare vill inte räkna

xeon

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2006
Hoj
Honda crf 250x 05
har köpt en timräknare till min crf 250x. men den ger inte nå utslagg när jag kör. jag har lindat den runt tändkabeln och så. Men tändkabel är ju ganska så tjock, kan det hända att man måste ta bort lite av isoleringen?

sen så kan hon va lite tjurig med och starta. kan det va ventilerna som ska kollas? hon har gått 15 timmar.

/Xeon

Du skall absolut inte skala av någon isolering på tändkabeln. Testa att linda runt en annan del av kabeln samt at läsa den på plats med liite silikon.

Efter 15h är det absolut läge att kolla över ventilerna oavsett om den är svårstartad eller ej.

På vissa hojar måste man linda sladden inne i själva tändhatten för att få utslag. Vet inte om det är tändspolen som sitter direkt i hatten på dessa modeller. På kompisens yzf450 fick han göra ett litet hål i tändhatten och smita in kabeln och sedan täta med silikon.

Så här gör man på Yamaha http://www.enduromx.com/forum/visai...opic=8&Sort=Datum&Status=svara&Str=timräknare

Edit. Ojdå jag råkade visst ruska liv i en gammal tråd. :rolleyes:

Last edited:
Var kan man hitta dessa timräknare? Söka efter dem kan jag göra själv förvisso, men vill gärna ha tips, syndpunkter, prisvärdhet mm vad gäller olika modeller.

Var kan man hitta dessa timräknare? Söka efter dem kan jag göra själv förvisso, men vill gärna ha tips, syndpunkter, prisvärdhet mm vad gäller olika modeller.

Det finns en timräknare som heter sendec. Har ingen egen erfarenhet av den men de flesta som kör cross/enduro verkar använda den. Räknaren finns bla hos lelles mc, jofrab.se mfl, den kostar runt 500kr beroende på var man köper den.

Här är ett annat märke http://www.absolutmx.se/product_info.php?products_id=732&osCsid=22ca02e80c1022dbf6484893a1f8f63f

Jag kör med en Sendec på min WRF. Funkar kanon! Fast enligt mig skulle dom kunna ta bort "chng oil" eller vad det nu är som blinkar vid 10 timmar.:gnissla

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år