Timmerlastbil

När dom gjorde filmen Final Destination 2 fick dom mixtra en jäkla massa i dator för att få till det med dom studsande stockarna.
För dom riktiga stockarna ville inte riktigt studsa, utan lade sig "till ro" mest på en gång..
(så säger dom iaf på dvd'n när man ser bakom kulisserna på filmen.)

Nu har jag skrivit stock alldeles för många gånger på en dag.. hehe!

Mekus skrev:
Jag hörde att dom hade tagit nån för nån vecka sedan som körde med 13 tons överlass, som referens så kan jag säga att normalt sett så får man lasta strax under 11 ton på bara lastbilen...

13 tons överlass på bil och släp är ju dock inte så svårt att få, man får ju det inte av misstag men några problem är det väl knappast.
Jag var i Gbg i sommras och lastade grus på ett containerekipage och hade en sommararbetare som lastade mig. Jag vägde 78 ton när jag kom ner till vågen. :D
Våggubben vägrade släppa iväg mig så jag fick åka upp och tippa alltihopa (hade inte åkt iväg ändå iofs.).

MrGooFy skrev:
13 tons överlass på bil och släp är ju dock inte så svårt att få, man får ju det inte av misstag men några problem är det väl knappast.
Jag var i Gbg i sommras och lastade grus på ett containerekipage och hade en sommararbetare som lastade mig. Jag vägde 78 ton när jag kom ner till vågen. :D
Våggubben vägrade släppa iväg mig så jag fick åka upp och tippa alltihopa (hade inte åkt iväg ändå iofs.).

Jag råkade ut för nått liknande när jag gick transportutbildningen, vi skulle hämta grus till nått på skolan och fick givetvis en maskinförare som jobbade sin 3:e dag. Jag kommer inte ihåg hur mycket för mycket vi vägde men axlarna på vårt stackars tvåaxliga släp hade ett lite mer bågformat utseende än vanligt och vi fick öppna alla lämmar för att kunna tippa över huvud taget. Efter att vi hade fått ett mer korrekt lass och varit och tippat det så bar det av till däckverkstaden, stommarna i däcken tålde visst inte vikten... :)

Åkte på 8 tons överlass för två v sedan. Lastade dock talltimmer och det kan va jävligt lurigt. lastade barnsligt lite tyckte jag men det tyckte inte farbror blå.
Vill tillägga att jag inte gjorde det med avsikt, får iaf inte betalt för mer än 62 ton så det var en stor miss på alla plan :huvet

4-fun skrev:
Åkte på 8 tons överlass för två v sedan. Lastade dock talltimmer och det kan va jävligt lurigt. lastade barnsligt lite tyckte jag men det tyckte inte farbror blå.
Vill tillägga att jag inte gjorde det med avsikt, får iaf inte betalt för mer än 62 ton så det var en stor miss på alla plan :huvet

Är det inte våg i kranhytten?
Jag har kört en hel del flis till Norrköping och Nyköping det senaste, har legat mellan 65-70 ton konstant (väldigt blött.). Fick säga till hjullastarchauffören på skarpen, det är ju ständigt poliser på den sträckan.

4-fun skrev:
Vad kostade det i böter?
//Tobbe

Har ingen våg på kranen tyvär, och böterna blir väl en 20 000 + ungefär
Inte personliga böter utan företaget får stå för dom men det svider rätt hårt iaf :gnissla
Det såg så lite ut så jag skulle bara ta lite till :huvet

4-fun skrev:
Har ingen våg på kranen tyvär, och böterna blir väl en 20 000 + ungefär
Inte personliga böter utan företaget får stå för dom men det svider rätt hårt iaf :gnissla
Det såg så lite ut så jag skulle bara ta lite till :huvet

Men om ditt företag inte står för mätutrustning för vikten så kan de ju ha det.

Gustav1 skrev:
Men om ditt företag inte står för mätutrustning för vikten så kan de ju ha det.

Ja gissa vem det är då ??? :huvet :huvet
Kalaset kostade lite över 20 000 bara för att jag skulle ta lite till :brinnerup

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt