Tiltrelä/tippsensor brytare vid crash

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Hej!

Trodde detta skulle vara det enklaste i världen att hitta men tydligen icke.

Jag behöver en brytare som bryter tändningen när cykeln ligger ner efter en vurpa.
Hittar en del modellspecefika som skall kopplas in på härvan på just den specefika modellen, men det måsteväl ändå finnas någon universal variant?

En som helt enkel kopplas in efter strömmbrytaren och bryter tändningen vid vurpa.

Någon vänlig själ som har ett bra tips i rätt riktning?

Mvh

Hej!

Jag behöver en brytare som bryter tändningen när cykeln ligger ner efter en vurpa.
Hittar en del modellspecefika som skall kopplas in på härvan på just den specefika modellen, men det måsteväl ändå finnas någon universal variant?

En som helt enkel kopplas in efter strömmbrytaren och bryter tändningen vid vurpa.

Mvh
Hej.
Det kanske finns någon univeral som passar, men skulle det inte vara driftsäkrare med en traditionell nödstopp?
Som är vanlig på snöskotrar och fyrhjulingar.
Kan vara ett alternativ i alla fall, jag bara "flummar" lite:

01-113-nodstopp-arctic-cat-0638-887-skoterdelen.jpg

Hej.
Det kanske finns någon univeral som passar, men skulle det inte vara driftsäkrare med en traditionell nödstopp?
Tack för tips, men nja, det blir lite bökigt och dessutom finns ju risken att vid en ”nästanvurpa” dra pluggen och orsaka en vurpa?

Det märkliga är att det är ju ett krav från svemo att cyklarna skall vara utrustade med en sådan här brytare, och mig veteligen kör inte folk runt med ovan lösning.?

På min gamla racer satt en sådan här och på min nuvarande cbr1000rr sitter en, men den är modellspecefik.

Om hojen gör under 10 sekunder på 402 meter är det obligatoriskt på strippen.
I detta fall handlar det om roadracing, kanske borde framgått i första inlägget?, fast å andra sidan är det ju roadracingforumet???

Hej!

Mvh
Aprilia RSV 1000 har en med endast två kablar. En likadan sitter på min Yamaha TZ 250.

Aprilia RSV 1000 har en med endast två kablar. En likadan sitter på min Yamaha TZ 250.
Tackar, just så borde det va, och det är så jag minns att de va på min racer på den gamla goda tiden.

Det va lätt o hitta begagnade till Aprilian så nu är jag på g, tydligen kan man koppla den till brytaren för sidostödet för att få rätt funktion.

Tackar?

Last edited:
Hej.
Vid RR finns det ju en överhängande risk att man gör en lowsider och blir liggande tillsammans med sin hoj, med delar av kroppen under hojen, då är det ganska bra med något som stänger av automatiskt, annars kan man ju lika gärna slå av tändningen.

Vid RR finns det ju en överhängande risk att man gör en lowsider och blir liggande tillsammans med sin hoj, med delar av kroppen under hojen, då är det ganska bra med något som stänger av automatiskt, annars kan man ju lika gärna slå av tändningen.
Aha, ok, det är ju sant.
Ser också att det kanske hittats en lösning.

Back