Tillverkning av strypning

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Jag måste tillverka en strypning till min Sv650s till besiktningen eftersom förra ägaren slarvat bort den. I papprena är den 25kw men inte i verkligheten.

Jag behöver bra tips som inte är uppenbara hempul vid besiktningar och som är lätt att ta bort och sätta dit.

Jag hade tänkt att bygga en bricka och sätta framför ljuddämparen eftersom det ska dit ett slipon på en gång efter bes.

Hojen ska vara uppenbart slö så dom inte misstänker nåt då det är en regbesiktning för att den är import.

Mvh Jon

Jag skulle hellre strypa på insugssidan. Finns alltid en risk att man bränner ventiler eller nåt om man kör med alltför mycke strypning på avgassidan.

Hur ser luftburken ut? Kanske skulle gå att bara blockera där på nåt enkelt sätt? Skulle bli till att prova sig fram så den känns "lagom" slö i så fall. Annars så kommer det nog fram någon som vet hur det ser ut på sv:n som kan säga mer precist hur du ska göra.

/lastu

OM den har förgasare är det väl bara att stoppa i nån form av bricka så du bara kan använda typ halvgas. så är det då på min. sen skärma av luftburk m.m.
står det inte i nå papper hur den är strypt förresten? det kan väl besiktningsgubbarna kolla upp att det är just dom som sitter där?

Decson skrev:
OM den har förgasare är det väl bara att stoppa i nån form av bricka så du bara kan använda typ halvgas. så är det då på min. sen skärma av luftburk m.m.
står det inte i nå papper hur den är strypt förresten? det kan väl besiktningsgubbarna kolla upp att det är just dom som sitter där?

Jag tror iockförsig inte att dom skruvar isär den och kollar att det sitter strypning där men jag vill ändå ha nåt.
Jag kom på en grej som jag tror kanske funkar, Bmw:s strypning är en längre gasvajer som inte går att spänna helt, jag tänkte om det skulle funka med nåt liknande?
Typ spänna av gasvajern så mycket det gå både fram vid handtaget och nere vid förknasarna. eller sätta dit en längre stoppskruv(tror jag mer på).
Det borde vara enkelt tycker jag, vad tror ni?

Vet nån föresten om det går att sätta dit öppna luftfilter på en sv eller om förgasarna får psykbryt då?

Mvh Jon

Lyfter och frågar igen om ni tror att det kan funka med ett stopp på gasen?

skit i k&n filter... sitter på ett par strypbrickor till samma hoj, men vet inte exakt var de ska monteras, tror att det är mellan förgasare och cylinder(hört nåt om nån gummifasning där.)

johanp skrev:
skit i k&n filter... sitter på ett par strypbrickor till samma hoj, men vet inte exakt var de ska monteras, tror att det är mellan förgasare och cylinder(hört nåt om nån gummifasning där.)

Min hornet reggades som 25 kW, med strypbrickorna på nyckelknippan. De sa inget om det. Men det är risky att chansa.

Lättaste måste vara att fixa brickor som passar i insugsröret och sen göra hål på 10-15mm i diameter som riktiga strypbrickor har. Eftersom det ändå inte kommer bli exakt.

Jag har brickor till ZX9R & VFR 750 (ev hornet) liggande....... med det passar väl inte.

Utan brickor...

Jag bes min hoj föra året utan strypning och dom sa inget... :rodnar

har fått min reggad som 25kW och nästa besiktning är om två år(när jag har A utan begränsning) men brickorna ligger i en låda och skräpar... dock så vore det skönt att veta att den dyra försäkringen verkligen gäller om det händer nåt..

johanp skrev:
har fått min reggad som 25kW och nästa besiktning är om två år(när jag har A utan begränsning) men brickorna ligger i en låda och skräpar... dock så vore det skönt att veta att den dyra försäkringen verkligen gäller om det händer nåt..

Du kan inte tänka dig att slänga brickorna i ett brev och skicka dom i utbyte med lite slantar till avesta om det skulle knipa?

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra