Tillverka strypning till XR600r

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
Ja, alltså, först och främst vill jag bara påpeka att jag har sökt, men jag är rätt dålig på det och hittade bara trådar där man kom fram till att man ville köpa en strypning.
Hursomhaver, jag har en Xr600r, och den har för många kilowatt, så nu måste jag registrera om den till 20Kw eller mindre för att undvika pinsamma och jobbiga situationer med polisen. Eftersom jag inte har haft något som helst sommarjobb det närmaste året går jag på en rätt tight budget, så jag tänkte göra en egen strypning och bänka istället för att köpa en sån där färdig för 1500 eller vad det nu är så sparar jag ju 1000kr.
Då är alltså frågan vad för sorts strypning man bör satsa på? Vad är enklast att göra själv, och vad går igenom? Jag har funderat på att borra ett hål genom trottelnålen och limma dit en pinne horisontellt, så att nålen bara går si och så högt upp, men jag vet inte riktigt hur tunn nålen är, och det kan ju bli svårt om den är astunn. Tanken är att strypningen ska vara enkelt reversibel sen, för jag har ingen som helst lust att stanna kvar på samma effekt hundratjufemman hade.
Ttakc i förhand, hei.

Strypningen jag köpte bestod av två st (en för varje förgasare) brickor som man ska sätta i kopplingen mellan förgasare och insugsgummi, de minskar ner diametern från kanske 40mm till 15mm. Köp lite plåt och borra hål i olika storlek så borde du pricka rätt!

Insugsstrypning.. bricka med hål i (gør hålet en bit under mitten)

tænk på att bænka hos en av bilprovningen auktoriserad firma som får skriva ut specialintyget som krævs. Dom brukar krydda priset endel så bænkning + intyg = ca 1500 spænn
good luck

Strypningen jag köpte bestod av två st (en för varje förgasare) brickor som man ska sätta i kopplingen mellan förgasare och insugsgummi, de minskar ner diametern från kanske 40mm till 15mm. Köp lite plåt och borra hål i olika storlek så borde du pricka rätt!

Åhå, bara en helt platt plåtbit med fyra hål för skruvar och nåt för luften? Låter lagom svårt. :tummenupp

Insugsstrypning.. bricka med hål i (gør hålet en bit under mitten)

tænk på att bænka hos en av bilprovningen auktoriserad firma som får skriva ut specialintyget som krævs. Dom brukar krydda priset endel så bænkning + intyg = ca 1500 spænn
good luck

Huh? Mailade mc-varuhuset här i sthlm, 500 sa dom för en bänkrepa, trodde en intyg ingick, men så är det alltså inte? :va

Dubbelkolla... Brukar alltid kosta en massa flis. Dom firmor jag kontaktat har velat ha nån tusenlapp før intyget. Hittade till slut en kille nere i skåne som gjorde strypningen, monterade, bænkade, skrev intyg.. før tusen spænn

on the side såklart

Vissa firmor vet øht inte om att de krævs ett specialintyg, utan tror du menar en vanlig utskrift på bænkrepan.
Bilprovningen har en lista på firmorna som får skriva intygen

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard