Tillverka strypbrickor CBR 600 F2 (1991-1994)?

Joba

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2012
Hoj
1994 Honda Cbr600F SuperSport
Jag har en Honda Cbr 600 1994 som är registrerad för 25kw.
Fick aldrig med några strypbrickor när jag köpte den. Tog A utan begränsning så det har aldrig varit nått direkt problem för mig :)

Men ska försöka sälja den och för att öka chansen att få den såld så vill jag ha strypbrickor att skicka med.

Finns det nån (vänlig själ) som har måtten på strypbrickorna som ska sitta i insuget? Eller har några att sälja till bra pris?

Känns inte riktigt vettigt att behöva köpa 4st plåtbrickor för 1800kr + frakt när den redan är registrerad för 25kw.

Tacksam för hjälp!

Riktigt samma är det nog inte. Men diametern på hålet i centrum borde ju vara i stort sett samma. Har du möjlighet att mäta upp det? Isåfall både ytterdiametern och hålet i centrum. Har du nån aning hur mkt man måste riva för att få loss förgasarna?

Om jag får ytterdiametern på brickorna också så kan jag försöka kolla upp om det är nån skillnad på F2 och F3. Hade hjälpt mkt om man hade kunnat göra dem istället för att riva bara för å mäta upp insuget.

Ytter 44mm Inre 13mm

Angående hur mkt som ska rivas så kan jag inte ge något exakt svar, men hittade en fin video på youtube där han går igenom steg för steg, men han gör så mkt att man tar loss förgasarna helt, vet inte riktigt om man behöver göra det. Det knepiga verkar vara gasvajrarna men om jag tänker rätt här så är målet att bara få bort föggen från insuget, trycka in brickorna o spänna tillbaka föggen.

Här är då snubben jag pratade om.

Tack för hjälpen!

Nej man borde inte behöva ta bort gasvajrarna om man inte ska loss med förgasarna helt.
Bra å kolla på den där filmen för å förbereda sig hur man ska göra.

De där strypbrickorna, var hålet helt i centrum på din? Har sett på en del strypbrickor så är hålet förskjutet en bit ifrån centrum. Är det så även på dina eller är dem i centrum?

Nu är man på jakt efter en lämplig plåtbit för å försöka sig på tillverkning.. :smasha

Om det finns nån annan som vet hur strypbrickorna (25kw) till en Cbr600 F2 ser ut får gärna hjälpa till. Är fortfarande osäker på om det är samma mellan F2 och F3 :confused:

Tack för hjälpen!

Nej man borde inte behöva ta bort gasvajrarna om man inte ska loss med förgasarna helt.
Bra å kolla på den där filmen för å förbereda sig hur man ska göra.

De där strypbrickorna, var hålet helt i centrum på din? Har sett på en del strypbrickor så är hålet förskjutet en bit ifrån centrum. Är det så även på dina eller är dem i centrum?

Nu är man på jakt efter en lämplig plåtbit för å försöka sig på tillverkning.. :smasha

Laddar upp ett par bilder strax

Perfekt med bilder.. tackar!

Hur tänker du montera brickorna.. kan det spela nån roll om själva hålet inte hamnar på samma ställe i varje insug?
Borde ju inte göra det tycker man.. bränsleblandningen sugs ju in oavsett.

Om jag inte missminner mej så skall hålen sitta neråt enligt beskriningen vi fick med.

Eventuellt finns brickorna kvar nånstans. Kan höra med grabben om han vet var. E du intresserad av dom i såna fall?

Sage: Låter nog ganska vettigt det Tony Z1000 skriver.. fast skulle bli förvånad om det egentligen blir nån skillnad alls.

Tony Z1000: Har du brickor till en cbr600 F2? Ser det ut att vara nån skillnad på dem jämfört med bilderna som Sage la upp här? Allt är ju beroende på hur mkt du vill ha för dem.

Sage: Har du monterat brickorna? Om du gjort det.. hur lång tid/var det jävligt?

Jag har gjort 4st brickor nu med dina mått.. saknas bara hålet. Ska iväg å försöka fixa det nu ikväll.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!