Tillverka kamerafäste...

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Köpte en liten filmkamera i veckan å tänkte att den även skulle få tjänstgöra som hjälmkamera då å då... Har hittat ett fäste till en gammal mobil som kameran passar klockrent i. Har dock inte räknat ut hur ja ska fästa de på hjälmen... Nuvarande tanke e å bocka till lite aluplåt å skruva mobilfästet i, men hur fäster ja min aluhållare sen? Vill inte ha den där permanent så min tanke va nån form av "fästploppar" som man sätter på hjälmen så man kan knäppa av hela arrangemanget, utom just fästplopparna då... Kom då på tanken att de vore guld värt om de fanns nåt som liknade en kulled där själva honan/skålen fästes på hjälmen å kuldelen/hanen satt i mitt aluarrangemang... E värdelös på å förklara hur ja menar men om nån fattar å känner till om nåt liknande existerar eller har en bättre idé så skulle ja uppskatta de :Bugar

dubbelhäftande tejp, finns sådan som sitter som berget, kan vara intressant att använde beroende på hur stor kameran är.
då kan du fästa ett fäste med dubbelhäftande.

dubbelhäftande tejp, finns sådan som sitter som berget, kan vara intressant att använde beroende på hur stor kameran är.
då kan du fästa ett fäste med dubbelhäftande.

De va min tanke... Vill dock inte ha ett stort blaffigt fäste som sitter där permanent så ja tänkte sätta nån form av snäppfästen på hjälmen så hela arrangemanget går å plocka av...

De va min tanke... Vill dock inte ha ett stort blaffigt fäste som sitter där permanent så ja tänkte sätta nån form av snäppfästen på hjälmen så hela arrangemanget går å plocka av...

jag vet inte hur stor kameran är, men om den är stor så hade jag skitit i att ta den på hjälmen o fäst den på hojen istället.

en annan grej du kan testa om du vill är ju att göra en klämma som du sätter in på båda sidorna av hjälskalet (den hårda biten) via botten på hjälmen, vet fästen till blåtands headset som är sådana.

eller en kombination.

lycka till

jag vet inte hur stor kameran är, men om den är stor så hade jag skitit i att ta den på hjälmen o fäst den på hojen istället.

en annan grej du kan testa om du vill är ju att göra en klämma som du sätter in på båda sidorna av hjälskalet (den hårda biten) via botten på hjälmen, vet fästen till blåtands headset som är sådana.

eller en kombination.

lycka till

Denna kamera e de: http://shop.audiovideo.se/product.a...&pdtguid=a511712b-e4e5-434a-b857-3203920eac93

Tror att ja ev har kommit på en lösning även om den inte e optimal... Ska se om ja får tag i lite aluplåt å ett ämne som ja kan svarva egna fästploppar som ja sätter fast på hjälmen...

Kör på min idé... Får se hur de blir men har iaf svarvat nåra "ploppar" nu som ska slipas å passas in...

Precis som starstriker säger. Riktig kardborre i hårdplast. Jag hade en sån lösning på min hjälmkamera. satt som berget. Sen kan du tejpa lite runt om du är osäker.

Dock suger det att montera på hjälmen, bättre att montera på hojen, då ser man hur den beter sig. Annars är det som att filma från en bilkupé

Vill helst inte ha kameran på hojen eftersom de blir endel wheelieförsök... Får se hur de funkar, inte säkert att kameran duger ens å isf blir de nog en gopro hd oxå...

//Klyrre från mackes konto

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...