Tillverka egna plagg?

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Någon som vet något/några bra ställen tryckerier/skräddare där man kan lämna in ett märke/logga och få det antigen tryckt, borderar eller dit sytt (om loggan är en egen tygbit eller likande)?

Kunde även fungera om de fanns något ställe som ordnade enbart loggan/märket broderat på en bit tyg och att man själv fick sy ´dit den.

Det jag är mest intresserad av är i så fall t-shirt, pikétröjor, tjocktröjor.

Någon som har några tips?

Last edited:
LocDog skrev:
Någon som vet något/några bra ställen tryckerier/skärddare där man kan lämna in ett märke/logga och få det antigen tryckt, borderar eller dit sytt (om loggan är en egen tygbit eller likande)?

Kunde även fungera om de fanns något ställe som ordnade enbart loggan/märket broderat på en bit tyg och att man själv fick sy ´dit den.

Det jag är mest intresserad av är i så fall t-shirt, pikétröjor, tjocktröjor.

Någon som har några tips?

Nu vet jag inte vem som ligger närmast dig, men vanliga t-shirtar och tröjor borde de flesta tryckare klara av tycker jag. Enda gisslet när jag har fått gjort tryck brukar vara att när det är mindre vanliga material som det ska tryckas vill de helst slippa lämna nåra som helst garantier på vad det klarar.

Ska du inte göra en hel massa så kan jag tänka mig att schablonkostnaden är en stor del av priset så glöm inte kolla upp det!

//J

Casca skrev:
Nu vet jag inte vem som ligger närmast dig, men vanliga t-shirtar och tröjor borde de flesta tryckare klara av tycker jag. Enda gisslet när jag har fått gjort tryck brukar vara att när det är mindre vanliga material som det ska tryckas vill de helst slippa lämna nåra som helst garantier på vad det klarar.

Ska du inte göra en hel massa så kan jag tänka mig att schablonkostnaden är en stor del av priset så glöm inte kolla upp det!

//J
Nej jag gissar oxå att de blir ganska dyrt att göra mindre mängder...så det bästa vore kanske att hitta någon som kan ordna tyg.schabloner så väljer man själv plagget och syr fast själv. Och känner man för att trycka på t-shirt så får man ta enstaka ex.

Men är ju inte ute efter en massproduktion av tex. t-shirts utan bäst vore det med tyg-märken som man använda sig av.

Tack för hjälpen....får spana vidare lite och se om jag hittar någe. Borde finnas något nätbaserat med bra priser tycker man.

Brodyr brukar kunna kosta en hel del. Framförallt om man bara ska ha små serier. Kanske en startavgift på 1000kr för klichén och sedan 50kr/plagg.

Jag har en länk till ett företag som tillverkar tygmärken, men inte på den här datorn. Återkommer när jag har hittat den.

Ska du ha tryck så blir det nog billigast med screentryck. Kanske kostar 250kr för schablonen och sedan 25kr/plagg. Per färg. Ska man ha flera färger tillkommer det en schablon per färg.

Snabbast och enklast är nog att skriva ut ett "stryka-på-tryck" i sin egen bläckstråleskrivare som man har hemma.

Last edited:
Esquire skrev:
Brodyr brukar kunna kosta en hel del. Framförallt om man bara ska ha små serier. Kanske en startavgift på 1000kr för klichén och sedan 50kr/plagg.

Jag har en länk till ett företag som tillverkar tygmärken, men inte på den här datorn. Återkommer när jag har hittat den.

Ska du ha tryck så blir det nog billigast med screentryck. Kanske kostar 250kr för schablonen och sedan 25kr/plagg. Per färg. Ska man ha flera färger tillkommer det en schablon per färg.

Snabbast och enklast är nog att skriva ut ett "stryka-på-tryck" i sin egen bläckstråleskrivare som man har hemma.
Jo jag har funderat en hel del fram och tillbaks på vad som blir snyggast.

Loggan är inte speciellt stor och avancerad heller.
Den går i svart/vit och jag har även en variant inverterat, vit/svart.

Kanon om du hittar länken, tror att tygmärken blir absolut bäst i mitt fall :Bugar

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...