Tillgodokvitto Yamahacenter..Hjälp mig!

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Hej hopp, för dom som inte redan vet det så har jag klantat till det litegrann för mig och köpt en kätting på Yamahacenter http://www.mcpoolen.se/tbh/las/abus/powerchain140-5129.shtml som jag nu inser att jag inte kommer behöva eftersom planerna jag hade för hojen och jobbet har ändrats.

Yamahacenter kan tyvärr inte ge mig pengar tillbaka men är väldigt tillmötesgående och trevliga. Så i nuläget har jag ett tillgodokvitto på 2000:- som jag inte har någon nytta av och jag behöver lite cash :).

Vill gärna undvika att stå och campa i Yamhacenters butik i x antal timmar för att hugga tag i nån stackars kund och sälja mitt kvitto till honom/henne :hihi.

Köp/sälj delen har inte gett mig nån respons så jag tog mig friheten att starta en ny tråd, trampar jag på någon ömma tår så ber jag om ursäkt för detta.

Så nu gör jag ett sista desperat försök här och undrar om det finns någon vänlig själ som kan tänka sig köpa detta av mig för säg 1800:-, kanske rent utav 1700:- :)? Skicka PM eller ring mig på 0704-962333 vid intresse.

MVH
Pinky

Pinky skrev:
2173613 Hej hopp, för dom som inte redan vet det så har jag klantat till det litegrann för mig och köpt en kätting på Yamahacenter http://www.mcpoolen.se/tbh/las/abus/powerchain140-5129.shtml som jag nu inser att jag inte kommer behöva eftersom planerna jag hade för hojen och jobbet har ändrats.

Yamahacenter kan tyvärr inte ge mig pengar tillbaka men är väldigt tillmötesgående och trevliga. Så i nuläget har jag ett tillgodokvitto på 2000:- som jag inte har någon nytta av och jag behöver lite cash :).

Vill gärna undvika att stå och campa i Yamhacenters butik i x antal timmar för att hugga tag i nån stackars kund och sälja mitt kvitto till honom/henne :hihi.

Köp/sälj delen har inte gett mig nån respons så jag tog mig friheten att starta en ny tråd, trampar jag på någon ömma tår så ber jag om ursäkt för detta.

Så nu gör jag ett sista desperat försök här och undrar om det finns någon vänlig själ som kan tänka sig köpa detta av mig för säg 1800:-, kanske rent utav 1700:- :)? Skicka PM eller ring mig på 0704-962333 vid intresse.

MVH
Pinky

Kan ev. vara intresserad......men måste få mina stövlar sålda först.. :3freak

Har fått bud på 1200 än så länge, dock vill jag inte sälja "lappen" för det priset. Tanken var väl mer att någon ändå hade planer på att handla nånting på Yamahacenter och samtidigt spara 200-300 och göra mig en tjänst. Vi får väl se hur det hela utvecklar sig. Enligt Yamahacenter så verkar det som att tillgodokvittot skulle vara gilitgt ett bra tag :).

Igentligen tycker jag det är dåligt.. "kan tyvärr inte ge tillbaka pengarna.." Klart dom kan.. Att inte ha nån viss öppet köp när du inte använt grejerna och ångrat dig tycker jag är dåligt av en sån stor affär.

Hultan skrev:
2174500 Igentligen tycker jag det är dåligt.. "kan tyvärr inte ge tillbaka pengarna.." Klart dom kan.. Att inte ha nån viss öppet köp när du inte använt grejerna och ångrat dig tycker jag är dåligt av en sån stor affär.

Kan bara hålla med!!!
Har själv jobbat i butik, och givetvis vill man sälja nåt istället för att ge peng tillbaks.
Du hade nog fått peng tillbaks om du stått på dig (jag vet det är svårt ibland).

Jag skall köpa hjälm... Skulle kunna kolla på yamahaC om de har nån som passar mig. isåfall köper jag din papperslapp gärna, om du kan möta upp i butiken.

Vad har de för hjälmmärken där ??

Blue_F skrev:
2174821 Jag skall köpa hjälm... Skulle kunna kolla på yamahaC om de har nån som passar mig. isåfall köper jag din papperslapp gärna, om du kan möta upp i butiken.

Vad har de för hjälmmärken där ??
Arai
Shoei
bla.

Har 3 pers på G just nu..rörigt med alla PM. Väntar på telefonsamtal men det verkar som om att det kommer lösa sig iaf. Jag tackar för visat intresse och hjälp :).

EDIT: Jag jobbar själv i butik (dock lite annorlunda branch) men vi ger aldrig några pengar tillbaks. Ex:

Kund- Denna filmen funkar inte?
Jag -Ajdå, kan tyvärr inte ge dig några pengar tillbaka eftersom den tydligen funkar här i våran dvd, men välj du en annan film istället så ska vi nog kunna hitta på nåt :).

EDIT: Kvittot är nu sålt, tack till alla ni som gett mig bud men Yamaha farfar blev den lyckliga vinnaren och sparade idag 400 kr :).

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...