Tillgång på CBR1000

08 har jag för mig, dock finns 600mil med i serviceboken men det har ändrats så den är inte obligatorisk.
Dock skulle jag såklart rekommendera oljebyta då ändå men kanske inte så att man måste göra det hos verkstan.

Som jag förstår det är det inte hela sanningen (enligt honda city) den enda servicen som inte är obligatorisk är 600mil och 1800, 3000, 4200 osv. är obligatoriska.

Som jag förstår det är det inte hela sanningen (enligt honda city) den enda servicen som inte är obligatorisk är 600mil och 1800, 3000, 4200 osv. är obligatoriska.

Var inte vad jag hörde när jag kollade med just Honda City... men vi kanske missförstod varandra. :va

................................................................................

Är det IF's Honda försäkring som ligger bäst i pris?
Vad pyntar ni?

Har Folksam, Betalar dryga 10papp per år för året runt helförsäkring,
Man får rabatt på ABS åxå.
Men då behövs nog att du har andra försäkringar i bolaget, själv har jag bil och hemförsäkring i Folksam,IF skulle ha kostat mig det dubbla.

Du är på väg att köpa en nästan ny superbike och kallar dig fattiglapp? Sluta småsnåla och lev drömmen!

Den värdeminskningen en ny sporthoj gör i samma ögonblick man leder ut den från handlarn är mer en mardröm än en dröm faktiskt. Den överlåter jag till nån annan. :)

Är det något Anna har koll på så är det oljenivåerna!

Ska köpa en med olja i. Så slipper man hålla koll! :tummenupp

Last edited:
Ny hoj

Den värdeminskningen en ny sporthoj gör i samma ögonblick man leder ut den från handlarn är mer en mardröm än en dröm faktiskt. Den överlåter jag till nån annan. :)

Ska köpa en med olja i. Så slipper man hålla koll! :tummenupp

Hej Anna.Fundera seriöst på den i Helsingborg Tips:pruta ned den till 105.000(om du inte har inbyte)100 mila servicen bör vara gjord ,annars får dom göra den.Tänk på att du har 5års garanti bara på Svensksålda Honda(bör vara 4 kvar)Detta är guld värt på en sporthoj.En ny CBR1000RA kostade 174.000 ny 2010,så denna hojen håller nog priset ett tag.

Bromsa inte Anna. Gasa istället. Då behöver du ingen ABS.:tummenupp

Förra året i November/December var beg. ABS blade c.a. 40k - 50k i Tyskland billigare än i Sverige.

Är det något Anna har koll på så är det oljenivåerna!

Hur tänkte du nu? :va

Last edited:
Hej Anna.Fundera seriöst på den i Helsingborg Tips:pruta ned den till 105.000(om du inte har inbyte)100 mila servicen bör vara gjord ,annars får dom göra den.Tänk på att du har 5års garanti bara på Svensksålda Honda(bör vara 4 kvar)Detta är guld värt på en sporthoj.En ny CBR1000RA kostade 174.000 ny 2010,så denna hojen håller nog priset ett tag.

Cool färg ialla fall!

Bromsa inte Anna. Gasa istället. Då behöver du ingen ABS.:tummenupp

Förra året i November/December var beg. ABS blade c.a. 40k - 50k i Tyskland billigare än i Sverige.

Kanske man ska leta där till våren istället då?

Last edited:
Har Folksam, Betalar dryga 10papp per år för året runt helförsäkring,
Man får rabatt på ABS åxå.
Men då behövs nog att du har andra försäkringar i bolaget, själv har jag bil och hemförsäkring i Folksam,IF skulle ha kostat mig det dubbla.

hur får man ner en RR hoj till 10 papp om året(abs ger rabatt men knappast så mycket)? antar att din ålder isåfall är efter 45-50 strecket snarare än innan, eller?

självrisk för dig på den?

o vad ska du med abs till anna. du kommer ju ändå bara vilja lattja o försöka göra stoppies efter att du lärt dig slanga... :D

Last edited:
hur får man ner en RR hoj till 10 papp om året(abs ger rabatt men knappast så mycket)? antar att din ålder isåfall är efter 45-50 strecket snarare än innan, eller?

10% rabatt om du har boende i Folksam, och ytterliggare 15% med abs.
Alltså 25% rabatt, vilket gör ganska mycket i slutändan.:fyllisar

Jag reagera också, jag betalar 12k för min 03a!

o vad ska du med abs till anna. du kommer ju ändå bara vilja lattja o försöka göra stoppies efter att du lärt dig slanga... :D

Det där låtsas jag inte om att du skrev!:näsblod

Last edited:
Sorry men oj så många fel i en så kort post.

09:an kallades RRA, 10:an och 11:an RA.
Det som skiljer nakenhojen mot superbiken är CB mot CBR.

Sen har den serviceintervall på 1200mil och inte 600. (CBRen alltså)

DOH ... Tack för rättelsen .. Brukar inte skjuta från höften så där ..

10% rabatt om du har boende i Folksam, och ytterliggare 15% med abs.
Alltså 25% rabatt, vilket gör ganska mycket i slutändan.:fyllisar

fattar att man får rabatt om man har typ allt hos folksam, men det är ändå för lite rabatt för att komma ner till 10k om året helförsäkrat. därav min undran ang ålder.

Efterfrågan på denna fina maskin är i alla fall stor med tanke på ja inte fick ha min ifred :huvet :huvet Så de kanske e bättre att inte köpa en? :tungan

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...