Tillgång på CBR1000

Med, bra där! :)
Helst vill jag köpa en som gått längre och som passerat de första dyra serviceintervallerna och fått på ett par bättre däck än standard. Men som sagt, jag vet inte om jag kan vara så kräsen.
Eller om jag ska vänta tills i vår? Blir det dyrare eller kostar det samma då som nu om utbudet ökar?

Kanske köpa Düskland?

Fanns en hög

Med, bra där! :)
Helst vill jag köpa en som gått längre och som passerat de första dyra serviceintervallerna och fått på ett par bättre däck än standard. Men som sagt, jag vet inte om jag kan vara så kräsen.
Eller om jag ska vänta tills i vår? Blir det dyrare eller kostar det samma då som nu om utbudet ökar?

Dyr service??
En som passerat 2000 och det gjorts ventilkontroll, annars så är det ingen dyrare service. fast min USA import kanske har andra intervaller?

Var kräsen tror det lite är köparens marknad, dyker upp fina ex då och då.
Och priserna lär inte gå upp med tanke på att det kommer en ny modell nästa år samt att Grekland lär göra konkurs.

(min kanske kommer ut på blocket till veckan, så håll ögonen öppna.)

ABS:en kom -09, men att hitta en 09 är jäkligt svårt, sökte själv över ett halvår innan jag hittade en i Göteborg, finns inte specielt många 09 registrerade med ABS om jag inte minns fel, däremot 2010 finns att hitta. Lycka till, kan bara säga att det är en kanonhoj :tummenupp

Verkar läskigt. Men kanske ska kolla det då.

Eller så tar du hjälp av en importfirma och plockar en från staterna helt ny för priset av en beg 09-10 :) En kompis fick en sprillans ny R1:a för 95 kakor inreggad och körklar :) Kan höra med honom om han plockar in CBR1000RA, men det ska nog inte vara några problem. Och det här med att man måste lägga massa handpenning på import är skitsnack, min polare gav importfirman 2000kr och resterande vid leverans, även fast de ville ha 20%.
Må väl!

/Tobbe85

Jag tycker den är fin iallafall.

/Tobbe85

Pratar du Anna lr hojen nu :va:va ?

Anna anna anna!!! Va säger man.... DU ska inte ha en cbr 1000rr vare sig det är abs lr inte.
Ska du byta upp dig igen så SKA du köpa en cb1000r isf.
DU kommer trivas betydligt bättre på den. Ramsne säljer sin billigt. Köp den innan mig ;)
Har du provat jerkers?

Last edited:

Det finns bara två som lämnat nyprisnivån. Sen finns det självklart plenty till handlarpris men det är inte aktuellt för en fattiglapp som jag.

Eller så tar du hjälp av en importfirma och plockar en från staterna helt ny för priset av en beg 09-10 :) En kompis fick en sprillans ny R1:a för 95 kakor inreggad och körklar :) Kan höra med honom om han plockar in CBR1000RA, men det ska nog inte vara några problem. Och det här med att man måste lägga massa handpenning på import är skitsnack, min polare gav importfirman 2000kr och resterande vid leverans, även fast de ville ha 20%.
Må väl!

/Tobbe85

Ja tack, kolla! :tummenupp

Anna anna anna!!! Va säger man.... DU ska inte ha en cbr 1000rr vare sig det är abs lr inte.
DU kommer trivas betydligt bättre på den. Ramsne säljer sin billigt. Köp den innan mig ;)
Har du provat jerkers?

Jaha, ska jag inte, nähä men varför då då?

Säg som det är nu. Har mamma fått reda på att du kör utan abs?

Inte än, men hon lär ju få veta det. :död

Last edited:
ABS:en kom -09, men att hitta en 09 är jäkligt svårt, sökte själv över ett halvår innan jag hittade en i Göteborg, finns inte specielt många 09 registrerade med ABS om jag inte minns fel, däremot 2010 finns att hitta. Lycka till, kan bara säga att det är en kanonhoj :tummenupp

................................................................................

Är det IF's Honda försäkring som ligger bäst i pris?
Vad pyntar ni?

RA är nakenhojen. RRA är superbiken ..
Serviceintervaller 6000 km eller varje år, lite kasst kan man tycka. Yamaha FZ1-SA (också med ABS) har ju 10000km (eller varje år) emellan, men känns inte lika smidig. Däremot tyckte jag att man hade betydligt maffigare motor i FZ1:an

RA är nakenhojen. RRA är superbiken ..
Serviceintervaller 6000 km eller varje år, lite kasst kan man tycka. Yamaha FZ1-SA (också med ABS) har ju 10000km (eller varje år) emellan, men känns inte lika smidig. Däremot tyckte jag att man hade betydligt maffigare motor i FZ1:an

Sorry men oj så många fel i en så kort post.

09:an kallades RRA, 10:an och 11:an RA.
Det som skiljer nakenhojen mot superbiken är CB mot CBR.

Sen har den serviceintervall på 1200mil och inte 600. (CBRen alltså)

Har du provat jerkers?

Hon tog en ritt på min och insåg vad som saknas i hennes liv.

Från vilket år är det 1200mil?

08 har jag för mig, dock finns 600mil med i serviceboken men det har ändrats så den är inte obligatorisk.
Dock skulle jag såklart rekommendera oljebyta då ändå men kanske inte så att man måste göra det hos verkstan.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park