Tillfällig tatuering

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date

FreddaGädda

Guest
Jag läste i en annan tråd om någon som skulle tatuera sig, och fick då ett förslag att göra en tillfällig tatuering som försvinner efter några år. Märkligt nog hade ingen annan hört talas om att detta existerade.
Nu kommer en bekant till mig och påstår att hennes kompis har en sådan och att den försvinner om 6-7 år. Jag har letat runt och hitar ingenting om dessa.
vad ska det här föreställa? Existerar dom eller inte?

Muskedunder skrev:
Jag läste i en annan tråd om någon som skulle tatuera sig, och fick då ett förslag att göra en tillfällig tatuering som försvinner efter några år. Märkligt nog hade ingen annan hört talas om att detta existerade.
Nu kommer en bekant till mig och påstår att hennes kompis har en sådan och att den försvinner om 6-7 år. Jag har letat runt och hitar ingenting om dessa.
vad ska det här föreställa? Existerar dom eller inte?

Jag har också hört talats om dem, men aldrig kollat upp eftersom jag inte har planer på att tatuera mig, men det är väl bara skicka iväg lite mail till olika tatuerare och fråga

jag har hört om något sådant också men att de ska försvinna mycket snabbare? typ någon månad eller nå? Kanske bara är någon som hittat en jävligt bra kalleanka gnuggis i fyllan och sen var snacket igång. :tomten

honkiie skrev:
jag har hört om något sådant också men att de ska försvinna mycket snabbare? typ någon månad eller nå? Kanske bara är någon som hittat en jävligt bra kalleanka gnuggis i fyllan och sen var snacket igång. :tomten

Det är nog henna du har hört talas om. Det sägs ta 7 år för kroppen att byta ut alla celler så det verkar inte helt ologiskt att någonting skulle försvinna efter 6-7 år. Men det finns ingen dokumentation

Det var jag som gav snubben tipset. :yoparty Fast det är bara något jag har hört, men borde ju finnas.

Ska nog finnas. Men risken är att den inte försvinner helt, blir liksom kvar fast inte lika synlig.
Nej, ska man tattuera sig så är det lika bra att göra det ordentligt från början.

min brors polare gjorde en sån før många år sen, men jag vet inte hur den ser ut eller
om den har førsvunnit øht. Men konstigt tycket jag det var i alla fall :)

Även om den ska førsvinna efter 5-6-7 år, hur ser den då ut efter 3-4år?
Vaknar man med täcket i røven och vill gøra en tatuering som inte sitter kvar...
så ska man nog inte ha nån alls :va

Nej det finns inte. Sånt borde vara hur utbrett som helst då, vilket det inte är.

Även den värsta färgen man akn tänka sig försvinner efter ett år iaf.

hörde efter med en brud som är lite ine på att bli tatuerare som jag känner, hon sa att det är egentligen en myt det dära med att de försvinner helt, dem kan bli suddiga och ljusa

Trötter skrev:
hörde efter med en brud som är lite ine på att bli tatuerare som jag känner, hon sa att det är egentligen en myt det dära med att de försvinner helt, dem kan bli suddiga och ljusa

Jag såg något vetenskapsprogram där dom snackade om en tatueringsfärg som gick att radera med någon speciell våglängd på ljus, problemet med den var att lite grann av den våglängden fanns i solljuset, så att den bleknar rätt fort vid solning, så dom jobbade vidare på den.
Dessutom hade det visat sig att konturerna gick att urskilja väldigt svagt ändå, IAF på inte allt för gamla tatueringar , eftersom huden fick väldigt små ärrbildningar

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt