Tillfällig dags försäkring?

robeen

jag har en egen bana i stan
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
K1200R
Hur gör ni andra som har försäkrat hos IF eller TH som inte tillåter bankörning ?

De flesta som arrangerar bandagar har en grupp för licens och oförsäkrat.

Personligen skulle jag aldrig försäkra min hoj hos IF eller TH oavsett hur billigt det var just för att de inte tillåter banåkning.

robeen skrev:
Hur gör ni andra som har försäkrat hos IF eller TH som inte tillåter bankörning ?

Jag tjatade på IF för några veckor sedan om det gick att fixa något bara för en enstaka gång och en dag. Men det var helt omöjligt. Fick mail från deras produktansvarig om att de inte kunde göra några som helst undantag. Så från deras håll funkar det inte. Då bytte jag till Folksam och sänkte min premie med 1300:- i månaden dessutom.

Men Bilsport & MC är det inga problem iaf.

Bara tuta o köra. Enda kravet är att man inte kör "på tid".

Magnus skrev:
Bilsport & Mc försäkrar ju inte sporthojar överhuvudtaget.
Bilsport & MC försäkrar även sporthojar. Dock kan endast trafikförsäkring tecknas då halvförsäkringen kostar mer än 25 000 kr/år. De tecknar inga försäkringar som kostar över 25 000 kr/år.

Hulken_1 skrev:
Jag bytte från TH till Folksam pga vill köra på bana (ej licensgrupp) och också Sviestads trafikövningar

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1370311&postcount=8

När jag frågade Folksam i våras om deras trafikförsäkring gällde på bana, så fick jag ett kristallklart nej till svar. Dock verkar dom ge lite olika bud, för folk här på forumet har sagt annorlunda. Jag kör med T-H, men har även en olycksfallsförsäkring hos dom som tydligen gäller om jag skulle skada mig vid bankörning. Hur det är om jag skulle köra på nån annan på bana vet jag inte.

Eldstorm skrev:
Bilsport & MC försäkrar även sporthojar. Dock kan endast trafikförsäkring tecknas då halvförsäkringen kostar mer än 25 000 kr/år. De tecknar inga försäkringar som kostar över 25 000 kr/år.

Har ringt till dem 3 gånger för att kolla försäkring (på hojarna: ZX6R-98, GSXR750-00 och R6-02) och det ända svar jag har fått är att de försäkrar inte den typen av hojar.

Magnus skrev:
Har ringt till dem 3 gånger för att kolla försäkring (på hojarna: ZX6R-98, GSXR750-00 och R6-02) och det ända svar jag har fått är att de försäkrar inte den typen av hojar.

Du ska nog utelämna R:en i hojmodellernas namn. :rolleyes:

Magnus skrev:

Dom får inte neka att teckna en trafikförsäkring.

Möjligt att det inte sa nått pris för att det var så högt att de visste att jag inte skulle teckan en trafikförsäkring där.

Spelar ju ingen större roll nu då jag har TH försäkring för tävlingsfordon :tummenupp

Magnus skrev:
Möjligt att det inte sa nått pris för att det var så högt att de visste att jag inte skulle teckan en trafikförsäkring där.

Spelar ju ingen större roll nu då jag har TH försäkring för tävlingsfordon :tummenupp
Vart hittar man information om den försäkringen?

Magnus skrev:
Jag har min RGV försäkrad (halvförsäkring) hos bilsport & MC. fast de kanske inte är en sporthoj. De hade även helförsäkring men dock "lite" för dyrt för min lilla plånbok.

John skrev:
Vart hittar man information om den försäkringen?

Fanns nån länk på www.svemo.se om oregistrerat tävlingsfordon leta lite där.

Försäkringen täcker stöld och transportskador och man måste ha licens.

@philsson: Nä det är en moppe inte en sporthoj :7peta

Magnus skrev:

Vissa sporthojar försäkrar de. T ex försäkrar de Aprilia Tuono och Falco, sen om du tycker det är sporthojjar eller inte är en annan sak :)
Gå in på deras hemsida och välj den försäkring som passar dig och sedan "vad kostar försäkringen", så du kan se vilka hojar de försäkrar och till vilket pris.

Magnus skrev:
Jag fick priser på SP-1 och en nyare Blade i år utan problem. När man är över 30 så verkar priserna falla drastiskt på just Bilsport & MC. Från 24.000kr för en trafikförsäkring ena året till drygt 10.000kr för en helförsäkring (SP1 -00).

robeen skrev:

Jag blir inte klok på detta med IF försäkring. När jag skulle anmäla mig till bankörning så sa jag att jag hade IF som bolag och då sa arrangören att jag fick åka med alla andra. Då sa jag att min trafik försäkring inte gäller. Han sa då att den enligt lag måste gälla. Efter lite diskussion så tog han och ringde IF och berättade om upplägget på körningen (att det är föråkare och erfarna instruktörer) och de sa till honom att den gällde så länge det inte va träning inför tävling eller tidtagning.

Jag fattar ingenting nu. Har själv försökt att kontakta IF, men kan inte få ett klart svar.

Är det någon som vet om det finns en lag eller exakt vad som gäller. Vill ju inte chansa, i fall man skulle köra på någon annan på banan (mig själv skiter jag).

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park